شناسهٔ خبر: 67525612 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه کرمانشاه:

تقویت نظام اسلامی بزرگترین معروف است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه تقویت نظام جمهوری اسلامی به عنوان بزرگترین معروف بر همه واجب است گفت: تضعیف نظام جمهوری اسلامی بزرگترین منکر است و کسانی که در مسیر طاغوت هستند بزرگ‌ترین گناهان را انجام می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری امروز _ جمعه پانزدهم تیر _ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه در مسجد جامع اظهار کرد: بر هر فرد مسلمان و ایرانی واجب است که مروج خیر و خوبی باشد؛ بزرگترین منکر حکومت طاغوت و بزرگترین معروف حکومت الهی است.

وی افزود: ملت ایران در طول ۴۵ سال عمر نظام جمهوری اسلامی توانسته است با همت تمام دشمنان را شکست دهد و بعد از این نیز همه را شکست خواهد داد.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: انتخابات یکی از مظاهر تقویت نظام جمهوری اسلامی است که امروز در ایران در حال انجام است؛ انتخابات چون چنین عنوانی دارد می‌توان از آن به عنوان عبادت و واجبات الهی یاد کرد و بر هر کسی که می‌تواند در این عرصه حضور پیدا کند واجب می‌شود.

حجت‌الاسلام غفوری ادامه داد: شرکت نکردن در انتخابات سبب تضعیف نظام جمهوری اسلامی می‌شود و شبهه جدی وجود دارد که گناه محسوب شود؛ بنابراین این عرصه معروف باید بهتر از قبل پیش رود.

وی تاکید کرد: در روز قیامت بابت رأی که داده‌ایم سوال می‌شود، اگر بر اساس ملاک و معیار دینی، انقلابی، الهی و مصالح جامعه بوده باشد در نزد خداوند اجر و پاداش دارد و اگر بر اساس چنین معیارهایی نباشد در پیشگاه خدا و شهدا شرمنده خواهیم شد.

شهید رئیسی تراز ریاست‌جمهوری را تبدیل به خادمی جمهور کرد

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: در انتخابات طبیعی است که فردی رأی می‌آورد و دیگری نه، مهم بعد از این دوران است؛ پس از انتخاب رئیس جمهور ایشان رئیس جمهور همه ملت است حتی کسانی که در این انتخابات شرکت نکرده است.

حجت‌الاسلام غفوری ادامه داد: کسی که رئیس جمهور می‌شود خادم همه ملت است، چه کسانی که به ایشان رأی داده‌اند و چه کسانی که به ایشان رأی نداده‌اند و حتی کسانی که اصلاً در انتخابات شرکت نکرده‌اند و رأی نداده‌اند.

وی با بیان اینکه همه مردم باید کاندیدای منتخب را به عنوان رئیس جمهور بشناسند، اضافه کرد: بعد از امروز فضای جامعه باید به سمت رفاقت برود؛ تمام رقابت‌های انتخاباتی باید به رفاقت و دوستی برای کمک به رئیس جمهور و پیشرفت کشور تبدیل شود.

امام جمعه کرمانشاه گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی باید با همت رئیس جمهور آینده و حمایت همه جناح‌ها و همه ملت و با همکاری مجلس شورای اسلامی حل شود؛ دولت آینده دولت تلاش و کوشش و کمک به محرومان خواهد بود.

انتخاب رئیس‌جمهور در این زمان که تاریخ در حال ورق خوردن است بسیار مهم است

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: در دورانی قرار داریم که تاریخ در حال ورق خوردن است و انتخاب رئیس جمهور برای ملت نقطه عطفی است؛ ملت ما بعد از انقلاب اسلامی در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام غفوری با بیان اینکه کشور ما منشأ بسیاری از مجاهدان استقلال طلب در دنیا بوده است، عنوان کرد: افرادی آزادی خواه و سربلند دنیا در این جغرافیا در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند؛ انتخابات موتور محرکه امت مظلوم و محروم در تاریخ بشریت در پیشرفت مردم ما است.

وی گفت: در دوران تبلیغات انتخاباتی و شعارهای نامزدهای ریاست‌جمهوری تنها حرف از مردم زده شده است؛ به رئیس‌جمهور آینده ایران توصیه می‌شود مراقب باشید اگر می‌خواهید در این مسئولیت موفق شوید باید با رویکرد مردمی و طرفداری از محرومان را در پیش بگیرید.

نظر شما