شناسهٔ خبر: 67525567 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری گلستان:

اعلام زودهنگام نتیجه از منابع غیررسمی جرم است

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: اعلام زودهنگام نتیجه از منابع غیررسمی جرم و مصداق نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، حیدر آسیابی اظهار کرد: رعایت نظم، اخلاق و قانون انتخابات توصیه جدی ما به همگان است.

وی با بیان اینکه اعلام زودهنگام نتیجه از منابع غیررسمی جرم و مصداق نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی است، افزود: با توجه به سازوکارهای پیش‌بینی شده در قانون امکان بروز چنین مسائلی به هیچ عنوان وجود ندارد، قانون ما وقوع هر گونه تقلب در انتخابات به ویژه در شمارش آرا و اخذ رأی را غیرممکن می‌داند از این رو با هر گونه گمانه‌زنی در خصوص نتیجه انتخابات برخورد خواهد شد.

وی یادآور شد: در راستای جلوگیری از هرگونه تخلفات، ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرایم انتخاباتی در استان گلستان فعالیت خود را آغاز کرد که با رویکرد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات و جرایم مسئولیت خود را انجام می‌دهد.

آسیابی اظهار کرد: در کنار فعالیت ستاد پیشگیری از تخلفات و شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی، دادستان‌ها نیز حضور میدانی دارند و به محض گزارش تخلفات، اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به بن‌بست شکنی‌ها و اقدامات شاخصی که دستگاه قضا در استان گلستان انجام داده است، انتظار می‌رود مردم حضور پرشورتری در انتخابات داشته باشند.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: در مجموع یک پرونده تخلفاتی در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری در گلستان تشکیل شد که در جریان رسیدگی است و در دور دوم نیز تاکنون تخلفی گزارش نشده است.

نظر شما