شناسهٔ خبر: 67525566 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه قم:

رئیس‌جمهور منتخب در انتخاب کابینه از افراد غرب‌گرا استفاده نکند

امام جمعه قم گفت: انتخاب کابینه امری بسیار مهم است و نباید رئیس‌جمهور منتخب افرادی را به عنوان همکار انتخاب کند که نگاهشان به آمریکا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امروز _ جمعه پانزدهم تیر_ در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: نتیجه این انتخابات برای کشور و مردم سرنوشت ساز است.

وی افزود: یکی از مطالبات مهم از کسی که به عنوان رئیس جمهور منتخب پس از تنفیذ مقام معظم رهبری کار خود را آغاز می‌کند، عمل به وعده‌ها است.

امام جمعه قم استقلال را از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: کسی که به عنوان رئیس جمهور در کشور خدمت می‌کند، نباید نسبت به آمریکا دلبستگی داشته و تصور کند بدون آمریکا نمی‌توان کشور را رشد داد.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه رئیس جمهور منتخب باید در انتخاب کابینه خود بیشترین دقت را داشته باشد، اضافه کرد: باید کسانی برای امور حساس کشور انتخاب شوند که بتوانند آرمان‌های انقلاب اسلامی و راه مقام معظم رهبری را به خوبی پیش ببرند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران در جریان عاشورا دو قطبی حق و باطل را به خوبی شناخته است اضافه کرد: با توسل به باطل نمی‌توان حق را در کشور پیاده کرد.

آستان مقدس حضرت معصومه (س) ادامه داد: برای آنکه در پیچ‌های تاریخی، راه امام حسین (ع) را گُم نکنیم، باید به منابعی مانند زیارت عاشورا مراجعه کرده و آموزه‌های عاشورا را در جامعه پیاده کنیم.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه کشور ایران از ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی و اجتماعی برخوردار است، گفت: نباید گمان کنیم که برای استفاده از این ظرفیت‌ها مجبور به نگاه به خارج هستیم.

وی رعایت اخلاق در امور سیاسی را امری مهم توصیف کرد و افزود: بسیار مهم است که در هر شرایطی خود را در محضر الهی دیده و بر این اساس رفتار کنیم.

نظر شما