شناسهٔ خبر: 67524948 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهروندان یزدی با حضور در پای صندوق‌های رای بار دیگر حماسه‌ساز شدند

یزد- ایرنا - شهروندان و مسوولان استان یزد در همان ساعات اولیه حضوری چشمگیر در انتخابات داشتند و حمایت خود را از انقلاب و نظام نشان دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح جمعه ۱۵ تیرماه در ۸۷۰ شعبه اخذ رای در استان یزد آغاز شد و ۱۴ هزار نفر کار رای گیری را در استان عهده دار هستند.

مردم استان یزد همانند مردم دیگر استانها هفته گذشته چنین ساعاتی را به حضور در شعب اخذ رای و در انتخابات شرکت کنند امروز نیز در ادامه تکرار این حماسه به پای صندوق‌های اخذ رای شتافتند.

مردم و مسوولان استان یزد از همان دقایق اولیه رای گیری با حضور در شعب اخذ رای به وظیفه انقلابی و شرعی خود عمل کردند، مردم دارالعباده در تمامی انتخابات‌ها حضور پررنگی داشته‌اند و این مشارکت نشان از بلوغ سیاسی مردم مومن این خطه است.

در برخی از شعب ها اخذ رای حضور پیرمردها و پیرزن‌های بالای ۱۰۰ سال، مادران بچه به بغل، پدران بچه به دوش، جانبازان و معلولان ، رای اولی ها و گروه‌های امدادی با لباس فرم را شاهد بودیم.

برخی از مردم حضور گروهی را در انتخابات انتخاب کرده اند و همگی تصاویری زیبا از حماسه حضور را برای ۱۵تیرماه به ثبت رسانده اند.

حرکت مردم به سمت شعب اخذ رای در حالی آغاز شده که امروز روز حساس تعیین چهاردهمین رئیس جمهور آینده کشور بوده و مردم با رای خود آینده چهار سال ایران اسلامی را تعیین خواهند کرد.

استان یزد با مشارکت ۵۸.۱۸ درصد در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جزو استان‌های برتر کشور در این دوره از انتخابات بود، میزان مشارکت استان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دوره قبل مجلس شورای اسلامی به ترتیب ۵۷ درصد و ۵۰.۰۲ درصد بود.

امام جمعه یزد: انتخابات با مشارکت بالا در سطح ملی و بین‌المللی کارساز است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: انتخابات ریاست جمهوری در سطح ملی و بین‌المللی برای کشور کارساز است و مشارکت بالای مردم در آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

آیت الله محمدرضا ناصری روز جمعه ضمن شرکت در دوره مرحله انتخابات ریاست جمهوری در مسجد حظیره یزد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس تکلیف شرعی، قانونی و اجتماعی بر همه ما لازم است که در این انتخابات شرکت کنیم زیرا هم در سرنوشت ما تاثیر مستقیم دارد و هم در صحنه بین الملل مشاهده می شود که ملت ایران در این زمینه پای کار است و تکلیف خود را رقم می زند.

شهروندان یزدی با حضور در پای صندوق‌های رای بار دیگر حماسه‌ساز شدند

وی ادامه داد: صحنه انتخابات عرصه نمایش مردم سالاری دینی است و نشان می دهد که مردم خودشان سرنوشت کشور را رقم می زنند و با اینکه انتخابات به مرحله دوم کشیده شده اما بازهم حضور مردم در پای صندوق رای چشمگیر است.

آیت الله ناصری با قدردانی از مشارکت حداکثری مردم استان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: امیدوارم کسانی که انتخاب می شوند ، برای دین و تامین مطالبات اجتماعی و اقتصادی مردم بکوشند و در این مسیر موفق باشند.

استاندار: یزد از استان‌های سرآمد مشارکت در صحنه انتخابات است

استاندار یزد گفت: این استان همواره از استان‌های سرآمد مشارکت در انتخابات بوده و در مرحله اول این دوره نیز یزد رتبه بالایی را در کشور کسب کرد.

"مهران فاطمی" روز جمعه پس مشارکت در دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مسجد حظیره یزد در گفت و گو اختصاصی با ایرنا اظهار داشت: امروز روز امید و نشاط برای مردم ایران به منظور یک تصمیم بزرگ برای چهار سال آینده اجرایی کشور است.

شهروندان یزدی با حضور در پای صندوق‌های رای بار دیگر حماسه‌ساز شدند

وی ادامه داد: در زمینه مشارکت و حضور در انتخابات امروز هم مردم استان حماسه دیگری در مشارکت می آفرینند و به پدیدی انتخابات چهارهمین دوره تبدیل خواهند شد و نام یزد را یکبار دیگر پر آوازه خواهند کرد.

فاطمی اظهار امیدواری کرد: امروز با مشارکت و تصمیم آحاد مردم بزرگ ایران یک رییس جمهور شایسته و اصلح با یک نصاب رای بالایی انتخاب شود تا چهار سال آینده، فرصت بالندگی، پیشرفت و کرامت باشد و چشم همه دشمنان کور و منکوب و خوار شوند.

نظر شهروندان یزدی در مورد انتخابات

"علی اسماعیلی" یکی از شهروندان یزدی با بیان اینکه شرکت در انتخابات وظیفه شرعی ماست افزود: با رای دادن در تصمیم‌گیری‌های کشور سهمی باشیم و قطعا هم تاثیر گذار خواهیم بود.

وی افزود: هر رای ما ایرانی خاری به چشم دشمنان انقلاب و اسلام است و نباید با حضور کم رنگ خود در انتخابات دشمنان را خوشحال کنیم.

"زینب امامی" که همراه دخترش برای رای دادن آمده بود گفت: من هفته گذشته در همان ساعات اولیه رای خود را به صندوق انداختم تا به جهانیان نشان بدهیم که ما در هر شرایط پای نظام و انقلاب ایستادیم.

وی با بیان اینکه مشارکت باشکوه مردم در انتخابات ریاست جمهوری موجب اقتدار ایران اسلامی ، دشمنان را ناامید و مایوس می‌کند گفت: امروز روزی است که ملت ایران با حضور باشکوه خودشان رئیس جمهور را به عنوان بالاترین مقام سیاسی و اجرایی کشور انتخاب می کنند.

نظر شما