شناسهٔ خبر: 67521770 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

به مناسبت روز قلم صورت گرفت؛

رونمایی از هفت کتاب در همدان

همدان - به مناسبت روز قلم در همدان، ضمن تجلیل از اهالی قلم، از هفت کتاب رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، به مناسبت روز قلم شامگاه پنج‌شنبه مراسم روز قلم و تجلیل از اهالی قلم از سوی انجمن ادبی فرهیختگان الوند برگزار شد و در این مراسم از هفت کتاب رونمایی شد.

در این مراسم کتاب‌های ارغوان، کلبه شعر ماه خاکی، گریه‌های بید مجنون، خواص و لحظه‌های تاریخ ساز، ننه جون، پرچم‌های برافراشته و متروکترین امپراتوری بهار رونمایی و معرفی شد.

مدرس دانشگاه و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در این مراسم اظهار کرد: روز قلم روز خلق معرفت است و هیچکس جز هنرمندان نمی‌تواند به یک قلم بی‌جان جان دهد.

امیر کردکریمی با بیان اینکه اولویت با هنرمند و سپس با قلم است و آفرینش اینگونه آغاز می‌شود، افزود: هنرمند قلم به دست می‌گیرد که حق را بنویسد پس باید افتخار کنیم که کار ما نوشتن است.

وی با بیان اینکه نگاه و قلم نویسندگان و هنرمندان ارجحیت به خون شهدا دارد عنوان کرد: هنرمندان اهل قلم محل رجوع هستید و به عنوان یک کارشناس و نویسنده مورد سوال قرار می‌گیرند و این سبب افتخار است.

کردکریمی با اشاره به اینکه زبان بیان رفتنی و محدود اما زبان قلم محدودیت جای خود را به ثبات می‌دهد، گفت: ماندگاری قلم هنری است که شما دنبال می‌کنید و اثر شما در آینده محل رجوع است و همگی سرمشق می‌گیرند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در امتداد توانمندی‌های این مرز و بوم رشد یافته و به همه چیز رسیده است، تصریح کرد: رسیدن به همه این توانمندی‌ها حاصل همین اتحادها و انسجام‌ها است.

این مدرس دانشگاه عنوان کرد: جمهوری اسلامی با وجود همه این تنگناها افتخارات زیادی کسب کرده است و اگر مشکلاتی است باید آن را رفع کرد.

وی با بیان اینکه پرهیز از دودستگی ضرورت امروز ماست، گفت: دست‌بوس و قدردان کسانی هستیم که برای اعتلای نظام گام برداشتند و بدون مرزبندی سیاسی همواره پای کار بودند.

کردکریمی با تاکید بر اینکه هدف همه ملت‌های ایران با فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف اعتلای ایران اسلامی است گفت: روز انتخابات روز بزرگی است، بنابراین دست به دست دهیم فردی در تراز اسلامی و شایسته در این جایگاه راهی پاستور شود.

وی اضافه کرد: باید انتخابات را صادقانه تبیین کنیم و در نهایت خاضعانه بپذیریم و توجه به مردم و خواست مردم مدنظر باشد.

نظر شما