شناسهٔ خبر: 67507624 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

در حاشیه سفر رئیس سازمانی سینمایی کشور به تربت جام صورت گرفت:

دیدار معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با فاروغ کیانی هنرمند تراز اول تربت جام

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این دیدار گفت: از مهمترین شاخصه های استاد کیانی و بزرگان هنر این منطقه اینست که این بزرگان با همه این افتخارات در شهرستان های خودشان می مانند و برای شهرشان هویت آفرینی می کنند و به انتقال تجربه و هنرشان می پردازند.
 
استاد کیانی نیز با نشان دادن عکس های سفرهای خود با چهره های مطرح ملی و بین المللی به نقل خاطراتش پرداخت و از چگونگی کسب دو مدل طلای بین المللی خود در رشته هنرهای نمایشی سخن گفت.

وی افزود: من هنر بازی های آیینی را از خانه های گلی تربت جام به روی بزرگترین صحنه‌های بین المللی بردم و فرهنگ و هنر این سرزمین را به جهانیان شناساندم و البته همه این افتخارات را مدیون مردم و فرهنگ تربت جام هستم و اکنون هم این هنر را توسط فرزندانم و گروه کیان جام به نسل های بعدی انتقال می دهم.

در پایان این دیدار از این استاد بزرگ توسط معاون وزیر در امور سینمایی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تجلیل شد.

فاروق کیانی دارنده نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معادل دکترای افتخاری موسیقی و همچنین به عنوان گنجینه زنده بشری از سوی میراث فرهنگی به عنوان یکی از مفاخر شهرستان تربت جام است.

نظر شما