شناسهٔ خبر: 67482561 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

واکنش ضرغامی به حاشیه‌های اجرای کنسرت در «تخت جمشید»

ایسنا : عزت‌الله ضرغامی در واکنش به حاشیه‌های برگزاری کنسرت در «تخت جمشید» به حضور ۵۴۰۰ نفر در در این کنسرت اشاره کرد و گفت: تابوی کنسرت در پایگاه‌های تاریخی شکسته شد.

صاحب‌خبر -

 اجرای کنسرت علیرضا قربانی در «تخت جمشید» با وجود واکنش‌های مختلفی که به آن نشان داد شد، از دهم تیرماه ۱۴۰۳ آغاز شده است.

بنابر اظهارات مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، این کنسرت که بلیت‌های آن در مرحله نخست تا دوازدهم تیرماه به فروش رفته بود، قرار است تا پانزدهم تیرماه و در ۸ سانس در روزهای مختلف ادامه داشته باشد.

حالا پس از گذشت دو شب از آغاز اجرای این کنسرت و فیلم‌ها و عکس‌هایی که از آن منتشر شده، عزت‌الله ضرغامی در شبکه ایکس (توئیتر) با انتشار یک ویدئو، به آن واکنش‌ها این‌طور پاسخ داده است: «تابوی کنسرت در پایگاه‌های تاریخی، در دولت رییسی شکسته شد.

این شب‌ها کنسرت علیرضاقربانی در تخت جمشید با حضور ۵۴۰۰ نفر برگزار می‌شود.

رونق کم‌سابقه مراکز اقامتی، حمل و نقل به‌ویژه هوایی و سایرخدمات گردشگری در زمان برگزاری این رویدادها، موجب تقویت اقتصاد گردشگری است.»

بیشترین نقد کارشناسان به اجرای کنسرت در تخت جمشید بر این بود گزارش‌هایی از میزان مقاومت‌سنجی و یا وضعیت سلامت تخت جمشید در اختیار نیست، درحالی‌که تعهدات برگزارکننده کنسرت در برابر حفاظت تخت جمشید شفاف نشده است و این نگرانی وجود دارد که در صورت بروز آسیب احتمالی در آینده، چگونه می‌توان عامل و منشأ آن را مشخص کرد.

فرونشست و گسترش گل‌سنگ‌ها از جمله عوامل تهدیدکننده تخت جمشید در سال‌های اخیر بوده است.

 

نظر شما