شناسهٔ خبر: 67459844 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

یدیعوت آحارونوت:

وحشت اسرائیل از باز شدن جبهه جدید همراه با افزایش نفوذ متحدان ایران در مدیترانه

روزنامه اسرائیلی مدعی شد ایران فعالانه نفوذ خود را از طریق نیروهای متحد خود در اردن، یمن، عراق، سوریه، لبنان و سودان گسترش می دهد و اکنون بر شاخ آفریقا تمرکز می کند و قصد دارد اسرائیل را از این مناطق هدف قرار دهد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس به نقل از روزنامه یدیعوت آحارونوت، سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به طور فزاینده‌ای در مورد باز شدن یک جبهه بالقوه جدید در مدیترانه ابراز نگرانی کردند.

 

یک منبع اگاه به وبسایت خبری i24NEWS گفت: "سناریوی وحشتناک، سقوط یک موشک در دریای مدیترانه است که یک فاجعه خواهد بود. این تهدید محدود به ایلات و دریای سرخ نیست. درست همین جا، در سواحل اسرائیل است."

 

به گزارش روزنامه لبنانی الاخبار، نیروهای انصارالله یمن قصد دارند حضور قابل توجهی داشته باشند و این موضوع به طور بالقوه می‌تواند نقاط استراتژیک مانند تنگه جبل الطارق را از سمت مغرب تهدید کند.

 

در این گزارش امده است: "ایران فعالانه نفوذ خود را از طریق نیروهای نیابتی در اردن، یمن، عراق، سوریه، لبنان، سودان گسترش می‌دهد و اکنون بر شاخ آفریقا تمرکز دارد."

 

گزارش ها حاکی از آن است نیروهای انصارالله یمن در حال گسترش نفوذ خود در شمال آفریقا، سودان، مصر و مغرب هستند و قصد دارند رژیم صهیونیستی را از این مناطق هدف قرار دهند.

 

بنا بر این گزارش‌ها، نیروهای انصارالله یمن در حال برنامه‌ریزی برای استقرار مبارزان یمنی برای تقویت حضور خود در این کشورها هستند که تهدیدی مستقیم برای منافع رژیم صهیونیستی در منطقه مدیترانه است. منابع اطلاعاتی نشان می دهند تلاش های مداوم برای انتقال سلاح به این مناطق جدید از جمله اهداف آنهاست.

 

انتهای پیام / ع ن/24

نظر شما