شناسهٔ خبر: 67459616 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نخستین همایش جهاد روایت بانوان هیئت برگزار شد

نخستین همایش «جهاد روایت بانوان هیئت» با حضور حدود ۹۰۰ نفر از بانوان فعال رسانه‌ای هیئت در سالن همایش‌های سازمان صدا و سیما برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در این همایش که امروز (۱۱ تیر) با حضور باباخانی رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی و رحیم پورازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی در سخنانی گفت: اساسا قدرت تبلیغ و روایت بانوان از آقایان بیشتر است و نقشی که امروز توسط بانوان در هیئت‌ها رقم می‌خورد، باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه نقش موثری در پیشبرد فرهنگ بر دوش بانوان است، افزود: شهید مطهری در زمینه نقش بانوان می‌گفتند تفاوت بین قیام ۴۲ و ۵۷ در نقش آفرینی بانوان بود و این بانوان بودند که توانستند انقلاب اسلامی را به ثمر برسانند. 

باباخانی گفت: اگر وظیفه روایتگری به درستی انجام نشود، مشکلات و چالش‌هایی ایجاد و جامعه از این نقش بی بدیل محروم می‌شود.

وی ادامه داد: در این همایش استادانی دعوت شده اند که در ایام محرم بتوانند این فضا را تبیین و رسالت زینبی خود را ایفا کنند تا محرم امسال پرمعرفت‌تر باشد.

باباخانی گفت: حدود ۱۵ هزار هیئت موثر بانوان در سطح کشور داریم.

رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی افزود: آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند با هشتگ #طرف_درست_تاریخ، به‌عنوان شعار مشترک جامعه محبان اهل‌بیت (ع) و هیئت‌های عزاداری در ایام محرم و صفر ۱۴۰۳ انتخاب شده است.

بناست در حاشیه این همایش، بانوان در قالب کارگروه‌هایی با یکدیگر بحث و تبادل نظر کنند.

نخستین همایش جهاد روایت بانوان هیئت برگزار شد نخستین همایش جهاد روایت بانوان هیئت برگزار شد نخستین همایش جهاد روایت بانوان هیئت برگزار شد نخستین همایش جهاد روایت بانوان هیئت برگزار شد

نظر شما