شناسهٔ خبر: 67456030 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رسانه انگلیسی «لِیبِرلیست»:

رقابت‌های انتخاباتی انگلیس بر مبنای الگوریتم شبکه‌های اجتماعی پیش می‌رود

«لِیبِرلیست» نوشت: انگلیسی ها شکایت می‌کنند که مواضع انتخاباتی سیاستمداران، خسته‌کننده و یکسان است. این اغلب به دلیل محتوایی است که الگوریتم شبکه‌های اجتماعی بر اساس علایق قبلی و ردپای دیجیتال آن ها، انتخاب می‌کند.

صاحب‌خبر -

رقابت‌های انتخاباتی بر مبنای الگوریتم شبکه‌های اجتماعی پیش می‌رود

 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، پایگاه خبری انگلیسی «لِیبِرلیست»، در گزارشی نوشت: معمولاً شنیده می‌شود که رأی‌دهندگان شکایت می‌کنند که انتخابات خسته‌کننده است و سیاستمداران همه یکسان هستند. این اغلب به دلیل محتوایی است که می‌بینند. الگوریتم شبکه‌های اجتماعی محتوا را بر اساس علایق قبلی انتخاب می‌کند و موارد را که شما بیشتر دوست دارید، ارائه می‌دهد؛ این الگوریتم به جای قرار گرفتن کاربر در معرض طیف گسترده‌ای از دیدگاه‌ها و به چالش کشیدن آنها، یک دیدگاه را تقویت می‌کند.
 
ظهور رسانه‌های اجتماعی به عنوان یک منبع خبری عواقب متعددی دارد و به مخالفان اجازه می‌دهد تا از اختلافات سوء استفاده کنند
 
ما مدتهاست می‌دانیم که رأی‌دهندگان درباره عملکرد احزاب انگلیسی شک دارند و رسانه‌های اجتماعی چنین تقسیم‌بندی‌هایی را مستقیماً در معرض دید آنان قرار می‌دهند.
 
مدیریت الگوریتم در کارزار انتخاباتی
 
این رَویه به رویکرد حزب کارگر در انتخابات عمومی انگلیس کمک کرده است. حزب کارگر می‌داند که الگوریتم‌ها می‌توانند به آن کمک کنند یا مانع موفقیتش شوند. در این فضا اگر هر سیاستمداری چیزی بگوید که موضع متفاوتی با همکارش به نظر برسد، فوراً به عنوان یک انشعاب به اشتراک گذاشته می‌شود در حالیکه این دو نظر را می‌توان به راحتی در کنار هم قرار داد. اما اعضای حزب کارگر انگلیس تنها کسانی نیستند که نیاز به کار با الگوریتم شبکه‌های اجتماعی را می‌دانند.
 
احزاب دیگر چه می‌کنند؟
 
«لِیبِرلیست» نوشت: محافظه‌کاران هم رویکرد مشابهی را در پیش گرفته‌اند. هر چند کارزار انتخاباتی آنها مشکلاتی دارد و این مشکلات نه از راهبرد، بلکه از اشتباهات تاکتیکی و شخصی ناشی شده است.قبل از اینکه نظرسنجی اخیر به حزب کارگر در مقابل محافظه‌کاران برتری بدهد، مشخص شد که کاربران جوان شبکه‌های اجتماعی محتوا‌های مربوط به این حزب را به اشتراک می‌گذاشتند که البته این به معنای حمایت یا رأی نیست.
 
حزب کارگر توانایی ایجاد انواع محتوای انتخاباتی قابل اشتراک‌گذاری را از خود نشان داده است. اکنون برخی از محتوا‌ها آنقدر قابل اشتراک‌گذاری است که نامزد‌های محافظه‌کار هم آنها را به اشتراک می‌گذارند! 
 
واقعیت دنیای برخط و روشی که اطلاعات از طریق آن به اشتراک گذاشته می‌شود، منجر به این شده که کمپین انتخاباتی حزب کارگر انگلیس نخواهد به یک کارزار ویروسی تبدیل شود و همین امر یک نکته مثبت است.
 
انتخابات مجلس عوام انگلیس، چهارم جولای، برابر با 14 تیر امسال، برگزار می شود. 

نظر شما