شناسهٔ خبر: 67373080 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرهیز بازرسان از جانب‌داری در انتخابات

رئیس هیئت بازرسی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان اردکان گفت: سلامت انتخابات و صیانت از آراء مردم وظیفه اصلی هیات‌های بازرسی است.

صاحب‌خبر -

سعیدطالعی رئیس هیئت بازرسی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان اردکان، در نشست هیات بازرسی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شهرستان اردکان گفت: رویکرد هیئت بازرسی مشاوره، همراهی، ارشاد به مجریان جهت اجرای مطلوب انتخابات و تلاش برای برگزاری انتخاباتی سالم و بی‌شائبه در روزهشتم تیر است.

وی افزود: با همدلی و همکاری اعضای هیئت بازرسی در انتخابات ۱۱ اسفند، توانستیم جزء بهترین هیئت‌های بازرسی انتخابات گذشته در استان یزد باشیم.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات شهرستان اردکان تأکید کرد: هیئت بازرسی آمادگی کامل برای کنترل و بازرسی فرایند چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان اردکان و رسیدگی به موقع و مناسب به گزارشات تخلفات احتمالی دارد. 

طالعی انتخابات امسال را دارای اهمیت بسیار زیادی دانست و افزود: بازرسی انتخابات رسالتی جدی، سنگین و خطیر است و بازرسان باید در هر جایگاهی بی‌طرف بوده و فقط وظایف قانونی خود را انجام دهند.

وی بر پرهیز بازرسان از جانب‌داری در انتخابات تأکید کرد و تصریح نمود که تمرکز باید بر اجرای قانون و رعایت اصل بی‌طرفی باشد.

طالعی نقش بازرسان انتخابات را به‌عنوان چشم بینای وزارت کشور مهم دانست و گفت: بازرسان انتخابات نقش قابل‌توجهی در تضمین امنیت انتخابات دارند و از سوی دولت بر انتخابات نظارت و بازرسی می‌کنند. 

او افزود: باید تعامل مطلوبی بین هیئت‌های اجرایی، نظارت و بازرسی شکل بگیرد تا از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای تحقق راهبرد‌های چهارگانه مقام معظم رهبری یعنی مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت استفاده شود. 

رئیس هیئت بازرسی انتخابات شهرستان اردکان همچنین به اعمال تغییرات جدید در قانون انتخابات اشاره کرد و تسلط بر قوانین و دستورالعمل‌های مربوط به بازرسان را مورد تأکید قرار داد.

 وی نشست‌های مشترک میان عوامل انتخابات از جمله بازرسان با هیئت اجرایی و هیئت نظارت را اقدامی مهم و موثر در تعامل و هماهنگی بیشتر دانست و گفت که تکمیل بازرسان طبق زمان‌بندی، آشنایی با منطقه‌بندی‌های انجام شده و ارتباط افراد در مسئولیت‌های مختلف به تسلط بر کار کمک شایانی خواهد کرد.

طالعی اعلام کرد: مردم می‌توانند تخلفات انتخاباتی را به شماره تلفن‌های ۳۱۱۱۲۰۱۱-۳۱۱۱۲۰۰۵ دبیرخانه هیئت بازرسی انتخابات شهرستان اطلاع دهند.

وی ادامه داد : در این دوره از انتخابات در شهرستان اردکان ۹۳ شعبه اخذ رای دایر می‌شود که شامل ۱۰ شعبه در بخش خرانق، ۷۲ شعبه در بخش مرکزی و ۱۱ شعبه در بخش عقدا است. 
۱۰ بازرس نیز وظیفه سرکشی از شعبات را بر عهده دارند؛ هشت بازرس در بخش مرکزی، یک بازرس در بخش عقدا و یک بازرس در بخش خرانق فعالیت خواهند داشت.

نظر شما