شناسهٔ خبر: 67311798 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

زیاده عرضی نیست!

اين حرف پزشکيان يک طرف ، همه مناظره ها يک طرف: "يا جاي خدا نشسته اي يا جاي مردم!"

صاحب‌خبر -
اين حرف پزشکيان يک طرف ، همه مناظره ها يک طرف: "يا جاي خدا نشسته اي يا جاي مردم!"
خبرگزاری آریا - به جرأت می توان گفت که تمام حرف های گفته شده در این مناظره و بلکه همه مناظره ها توسط همه کاندیداها و از جمله خود پزشکیان یک طرف و این سخن او یک طرف و اگر تا انتخابات نیز حرفی دیگر نگوید حرجی نیست چرا که همه سخن را در یک جمله مختصر و مفید بیان کرده است.

عصر ایران - مسعود پزشکیان ، از معدود سیاستمداران ایرانی مأنوس با نهج البلاغه حضرت علی علیه السلام است. از این رو، در "زیاده عرضی نیست" امروز اشاره ای می کنیم به سخنی از مولا که فرمودند: " خیر الکلام، ما قلّ و دلّ " (بهترین کلام آن است که مختصر و مفید باشد).
در مناظره سوم، پزشکیان سخنی گفت که مصداق بارز این روایت است؛ آنجا که زاکانی به او گفت: " من نمی گذارم تو رئیس جمهور شوی " و پزشکیان پاسخ داد که با این حرف، " یا جای خدا نشسته ای یا جای مردم! "
به جرأت می توان گفت که تمام حرف های گفته شده در این مناظره و بلکه همه مناظره ها توسط همه کاندیداها و از جمله خود پزشکیان یک طرف و این سخن او یک طرف و اگر تا انتخابات نیز حرفی دیگر نگوید حرجی نیست چرا که همه سخن را در یک جمله مختصر و مفید بیان کرده است.
این، ام المصائب ایران و ریشه همه دردهای مردم ایران است که گروهی خود را یا جای خدا می پندارند یا جای مردم و با این توهم، خود را مالک سرنوشت مردم ایران می دانند و محق و مختار برای هر گونه تصمیم گیری برای آنها!
حل مشکلات این سرزمین نیز دقیقاً از همان جایی شروع خواهد شد که اینان سر جای خود بنشینند و نه جای خدا و نه جای مردم ؛ و آن گاه ایران، نفسی تازه خواهد کرد.
زیاده عرضی نیست!

نظر شما