شناسهٔ خبر: 67304232 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پلیس فتا البرز: کاربران شایعات انتخاباتی را باز نشر نکنند

کرج - ایرنا - رییس پلیس فتا البرز از کاربران خواست ، شایعات و گمانه زنی های انتخاباتی را در فضای مجازی باز نشر نکنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پلیس فتا، سرهنگ "رسول جلیلیان" روز شنبه اظهار کرد: نظرسنجی‌های انتخاباتی در فضای مجازی با اهداف مختلفی منتشر می‌شود و در چنین شرایطی برخی افراد با هدف سوءاستفاده از نظرات کاربران این نظر سنجی ها را منتشر می کنند.

وی گفت: کاربران برای جلوگیری از هرگونه سوء استفاده در نظرسنجی کانال‌های ناشناس و نامعتبر شرکت نکرده و به نتایج آنها نیز اهمیت ندهند.

جلیلیان بیان کرد: با توجه به زمان تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری، هر گونه تهمت، افترا، تخریب و انتشار اکاذیب ممنوع بوده و کاربران با انتشار اخبار و تولید محتوای کذب، زمینه تشویش اذهان عمومی و ایجاد بی‌رغبتی و درگیری طرفداران کاندیداها را فراهم نکنند.

وی گفت: تحریک مردم به دانلود و نصب برخی نرم‌افزارها با عناوین نتایج انتخابات از جمله مواردی هستند که می‌تواند منجر به مجاب کردن افراد برای استفاده از نرم‌افزارهای جعلی و مخرب شود.

رییس پلیس فتا البرز خطاب به ادمین‌های فضای مجازی اعلام کرد: با توجه به اینکه مسوولیت فضای مجازی را عهده دارند از قراردادن هرگونه لینک و نشانی ناشناس خودداری کنند و ادمین‌ها نیز قبل از عضوگیری در گروه‌ و کانال‌های خود فعالیت کاربرها را مورد رصد و پایش قرار دهند.

جلیلیان گفت: کاربران در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام نمایند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، هشتم تیرماه جاری برگزار می شود.

نظر شما