شناسهٔ خبر: 67303203 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار: دزفول آماده برگزاری انتخاباتی باشکوه است

دزفول – ایرنا – فرماندار ویژه دزفول گفت: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در این شهرستان آماده و آموزش عوامل برگزاری انتخابات در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه دزفول، علیرضا خردمند روز شنبه در نشستی انتخاباتی افزود: تمامی اقدامات لازم از جمله تشکیل هیات اجرایی، تعیین اعضا و محل شعب اخذ رای و تامین پشتیبانی‌های لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه وظیفه همه مسوولان ادامه راه رییس جمهور شهید است، ادامه داد: تمام متولیان انتخابات در دزفول با تاسی از رییس جمهور شهید، تلاش خود را بر برگزاری انتخابات باشکوه، سالم و رقابتی با تلاش شبانه روزی و جهادی معطوف کرده‌اند.

فرماندار ویژه دزفول با تاکید بر اهتمام جدی همه متولیان برگزاری انتخابات بر صیانت از آرای مردم گفت: تمام تلاش، توان و دغدغه برگزار کنندگان انتخابات معطوف به صیانت از رای مردم است.

اخذ رای در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به صورت تعرفه‌های کاغذی است

خردمند با بیان اینکه اخذ رای در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به صورت تعرفه‌های کاغذی است، اظهارکرد: احراز هویت افراد با استفاده از شناسنامه یا کارت ملی و بهره گیری از دستگاه‌های احراز هویت انجام می‌شود.

وی فزود: آمادگی لازم برای برگزاری احتمالی انتخابات دور دوم در ۱۵ تیر ماه در این شهرستان ایجاد شده است تا انتخاباتی سالم و بدون نقص نیز در این مرحله در شهرستان برگزار شود.

فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه محل شعبه‌های اخذ رای که مشکل وسیله خنک‌کننده داشتند، جابجا شد، گفت: تعداد شعبه‌های اخذ رای سیار در این شهرستان باتوجه به گرمای هوا و به منظور تسهیل در دسترسی شهروندان افزایش یافته است.

استفاده از بالگرد و قطار برای جا به جایی شعبه‌های سیار اخذ رای دزفول

خردمند بیان کرد: ۲ شعبه اخذ رای و تمام عوامل برگزاری توسط بالگرد و یک شعبه نیز با قطار به مناطق سخت گذر دزفول اعزام می‌شوند.

وی با دعوت همه قشرهای جامعه به مشارکت حداکثری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، افزود: مشارکت حداکثری در انتخابات علاوه بر ناامیدی دشمنان، پشتوانه محکمی برای رییس جمهور آینده است.

فرماندار ویژه دزفول راه حل مشکلات کشور را تکیه بر توان داخلی دانست و گفت: بن بست شکنی رییس جمهور شهید نشان داد که حل مسایل کشور با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی ممکن است و حل این مسایل نیازی به تکیه بر توان خارجی ندارد.

وی با برشمردن معیارهای نامزد اصلح افزود: مراجعه به سابقه و عملکرد نامزدها، آشنایی به مسایل کشور و راهکارهای اجرایی برای حل این مسایل، پرتلاش، خدمتگزار و مردمی بودن از جمله معیارهای انتخاب نامزد اصلح است.

به گزارش ایرنا، ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم از پنجشنبه دهم خرداد آغاز شد و تا ساعت ۱۸ روز دوشنبه ۱۴ خرداد به اتمام رسید. در مدت این پنج روز ۸۰ نفر در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند که در نهایت صلاحیت ۶ نفر برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تایید شد.

براساس ماده ۶۶ قانون انتخابات، فعالیت انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری به طور رسمی از تاریخ اعلام اسامی آنان توسط وزارت کشور آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای یعنی ساعت هشت صبح روز پنجشنبه مورخ هفتم تیرماه ۱۴۰۳ پایان می‌یابد.

رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه هشتم تیرماه برگزار می‌شود.

نظر شما