شناسهٔ خبر: 67293713 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تظاهرات مجدد علیه نتانیاهو در اراضی اشغالی

صاحب‌خبر -

شفقنا- هزاران اسرائیلی در تظاهرات جدیدی علیه دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به خیابان‌ها آمدند تا بار دیگر خشم خود را نسبت به عدم دستیابی به توافق آتش بس در غزه و بازگرداندن زندانیان نشان دهند.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه روزنامه الشرق الاوسط نوشت: «رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که بزرگترین تظاهرات در مقابل منزل شخصی نتانیاهو در شهر قیصریه برگزار شد و تظاهرات‌کنندگان خواستار برگزاری انتخابات جدید و آزادی بازداشت شدگان در نوار غزه شدند».

این تظاهرات جدیدترین تظاهرات از سلسله اعتراضات چند ماهه است که شهروندان نتانیاهو را به تسلیم شدن به خواسته‌های شرکای افراطی در ائتلاف راستگرای خود و مانع تراشی در توافق برای آزادی اسرای اسرائیلی نزد حماس متهم می‌کنند.

برخی از وزرای اسرائیلی مخالف توافق با حماس هستند، زیرا در آن آتش‌بس و آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های اسرائیل نیز قید شده است.

قابل ذکر است که اسرائیل به تلاش خود برای از بین بردن جنبش فلسطینی “حماس” در غزه و در جنگی که پس از حمله بی سابقه جنگنده‌های “حماس” و دیگر گروه‌ها در هفت اکتبر که منجر به کشته شدن حدود 1200 نفر شد، ادامه می‌دهد. حماس در پی این حمله خود بیش از 200 اسرائیلی را بازداشت کرد.

اسرائیل با بستن نوار فلسطینی و راه اندازی یک عملیات هوایی گسترده به حملات حماس پاسخ داد. در پایان اکتبر، نیروهای زمینی اسرائیل در نوار ساحلی غزه مستقر شده و این منطقه را غیرقابل سکونت کرده‌اند.

به گفته وزارت بهداشت غزه، حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه بیش از 37300 کشته و بیش از 85 هزار زخمی برجای گذاشته است.

تلاش‌های چند ماهه برای دستیابی به موفقیت در مذاکرات غیرمستقیم برای متقاعد کردن اسرائیل به موافقت با آتش‌بس و آزادی حدود 120 زندانی توسط حماس شکست خورده است.

این خبر را در وبگاه الشرق الاوسط ببینید

نظر شما