شناسهٔ خبر: 67265019 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

کاخ سفید: جنگنده‌های F-16 در اوکراین مستقر خواهند شد

صاحب‌خبر -

شفقنا-جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد جنگنده‌های F-16 که واشنگتن برای کییف می‌فرستد در خاک اوکراین مستقر خواهند شد.

به گزارش شفقنا به نقل از آرتی،سالیوان افزود: این طرح شامل استقرار جنگنده‌های F-16 در اوکراین است و توافقنامه امنیتی دوجانبه که توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین امضا شده است، این موضوع را تأیید می‌کند، ما خواهان کمک به اوکراین برای دستیابی به این جنگنده‌ها هستیم، این جنگنده ها باید در خاک اوکراین مستقر شوند

ایالات متحده آمریکا پیش از این به متحدان خود اجازه داده بود تا هواپیماهای F-16 را به اوکراین منتقل کنند و واشنگتن نیز در آموزش خلبانان و متخصصان برای نگهداری از این هواپیماها مشارکت دارد.

انتظار می‌رود اوکراین بیش از 60 فروند هواپیمای F-16 را دریافت کند که توسط نروژ، دانمارک، هلند و بلژیک ارائه خواهد شد. سلست والاندر، دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت بین‌الملل تاکید کرد که تحویل هواپیماها و تجهیزات لازم برای نگهداری آنها به اوکراین در سال جاری انجام خواهد شد.

از سوی دیگر، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرده است مسکو تجهیز اوکراین به جنگنده‌های F-16 را به مثابه سیگنال عامدانه ناتو در حوزه هسته‌ای قلمداد خواهد کرد.

متن این خبر در آرتی

نظر شما