شناسهٔ خبر: 67259908 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ایزدخواه در گفت‌وگو با شفقنا: قوانین مربوط به ایمنی معادن باید اصلاح شود/ پروانه معادن به قیمت‌های گزاف به فروش می‌رسد

صاحب‌خبر -

شفقنا- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه معدن، گفت: متاسفانه خلاهایی وجود دارد که افراد به محض ثبت معدن، پروانه را با قیمت هایی گزاف به فروش می گذارند و معادن همچون بازار خودرو به محلی برای سوداگری تبدیل شده است.

روح‌الله ایزدخواه در گفت‌وگو با خبرنگار شفقنا در رابطه با وضعیت ایمنی معادن کشور اظهار داشت: امروز بحث ایمنی معادن به خصوص معادن بزرگ، راضی کننده نیست ‌‌و بعضا پیمانکاران به دلیل منافع خودشان اهمال کاری می کنند که به ریزش معادن و‌ فوت تعدادی از کارگران عزیز کشورمان منجر شد.

وی با بیان اینکه قوانین مربوط به ایمنی معادن نیاز به اصلاح دارد، گفت: ما در کمیسیون صنایع و معادن مجلس‌ یازدهم، اصلاح قانون معادن را در دستور کار دادیم و امیدواریم در اولین روزهای کاری مجلس وارد دستور شود و بتواند اتفاقی در اصلاح حوزه معادن رخ دهد.

آقای ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به وجود دلالی در حوزه معادن کشور، تصریح کرد: امروز معدن به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده است و به جای اینکه معادن، منبع پیشرفت کشور قرار بگیرد جوازش خرید و فروش می شود و این اتفاق بدی است که باید اصلاح شود.

وی افزود: بحث تجهیزات، تامین ماشین آلات و جاده ها و زیرساخت ها هم مطرح است. در برنامه هفتم پیش بینی های خوبی شده و امیدواریم دولت جدید با جدیدت در حوزه معادن بتواند به آن عمل کند.

ایزدخواه خاطرنشان کرد: متاسفانه خلاهایی در این خصوص وجود دارد  که افراد به محض ثبت معدن، پروانه را با قیمت هایی گزاف به فروش می گذارند و معادن همچون بازار خودرو به محلی برای سوداگری تبدیل شده است.

 

نظر شما