شناسهٔ خبر: 67258468 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عیادت شهردار تبریز از دختر بچه آسیب‌دیده بر اثر حمله سگ‌های بلاصاحب

شهردار تبریز به ملاقات «لیانا» دختر بچه پنج ساله تبریزی که بر اثر حمله سگ‌های بلاصاحب به شدت زخمی شده بود، رفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری تبریز، شهردار تبریز شامگاه _سه‌شنبه بیست‌ونهم خرداد_ با عیادت از این دختر بچه در جریان آخرین وضعیت درمانش قرار گرفت و قول حمایت را به خانواده لیانا داد.

وی از تلاش کادر درمان بیمارستان کودکان تبریز قدردانی کرد.

جمعه گذشته حمله سگ‌های ولگرد به دختربچه پنج ساله تبریزی در فضای مجازی خبر ساز شد. حمله سگ‌های ولگرد به این دختربچه موجب جراحت سر و صورت کودک شده بود.

عیادت شهردار تبریز از دختر بچه آسیب‌دیده بر اثر حمله سگ‌های بلاصاحب

بر این اساس حبیبه هراتی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز در روزهای گذشته با عذرخواهی از بابت حادثه سگ گزیدگی برای کودک تبریزی، تغذیه سگ‌های بدون صاحب را عامل اصلی تجمع و افزایش تعداد آن‌ها در داخل شهر دانست.

وی افزود: مدیریت شهری خود را موظف و ملزم به پیگیری این موضوع دانسته است و تا پایان روند درمانی و بهبود این کودک، در کنار خانواده او خواهد بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با اشاره به خواسته‌های متعدد شهروندان درباره جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب، خاطرنشان کرد: معاونت‌های خدمات شهری مناطق ده‌گانه شهرداری تبریز موظف هستند به‌صورت روزانه نسبت به زنده‌گیری و انتقال سگ‌های بدون صاحب به سازمان پسماند اقدام کنند.

هراتی اضافه کرد: پس از جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب و تحویل آن‌ها به سازمان مدیریت پسماند، انتقال به مرکز نگهداری سگ‌های بدون صاحب، فرآیند کنترل جمعیت و عقیم‌سازی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات اساسی در خصوص جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب غذادهی برخی شهروندان به این سگ‌ها است، گفت: غذارسانی به سگ‌ها در پارک‌ها و خیابان‌های شهر موجب تجمع و پرسه‌زنی این حیوانات می‌شود و مشکلات بهداشتی و ایمنی برای شهروندان ایجاد می‌کند.

نظر شما