شناسهٔ خبر: 67257187 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی:

انقلاب بزرگ در نظام آموزشی با شیوه نوین اجرا و تصحیح الکترونیکی اوراق امتحان نهایی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی خزایی نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، ضمن بازدید از حوزه اجرایی امتحان نهایی دبیرستان نمونه دکتر حسابی و بررسی روند برگزاری این آزمون‌ها گفت: آزمون ها

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی خزایی نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، ضمن بازدید از حوزه اجرایی امتحان نهایی دبیرستان نمونه دکتر حسابی و بررسی روند برگزاری این آزمون‌ها گفت: آزمون ها برای دانش آموزان همیشه جزء سخت ترین و دلهره آورترین مراحل زندگی شان بوده است.

وی افزود: خداوند متعال را شاکریم که آموزش و پرورش با دیدگاه و تدابیر مثبتی که در پیش گرفته است سعی دارد این اضطراب را در دانش آموزان کاهش دهد و عدالت آموزشی را به معنای واقعی در تمام سطوح محقق سازد.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با توجه به نخستین دوره برگزاری آزمون نهایی در پایه های دهم و یازدهم،  نظم برگزاری مطابق دستورالعمل و قوانین مندرج در شیوه نامه در تمامی حوزه های بازدید شده کاملا مشهود بود.

علی خزایی ضمن تحسین امنیت برگزاری آزمونها در حوزه های شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: محل استقرار دانش آموزان در حوزه های اجرا در هر آزمون متغیر است و دانش آموزان در ردیف‌های مجاور از یک مدرسه و کلاس مشترک نبوده و این موضوع امنیت برگزاری آزمونها را افزایش می دهد.

وی در ادامه ضمن اشاره به حضور غیاب الکترونیک عنوان کرد: بارکد مندرج در کارت ورود به جلسه و پاسخ برگ شخصی سازی شده، احتمال خطا در ثبت غیبت و نمره را به صفر رسانده است و تخصیص حوزه های فرعی تصحیح در کنار حوزه های اصلی به منظور تسریع در روند تصحیح اوراق نهایی دانش آموزان رضایت‌مندی دبیران را به همراه داشته است.

وی با اشاره به گفت و گو با دبیران و نظر سنجی از آنها اظهار نمود: دبیران براین اذعان دارند که با شیوه تصحیح الکترونیکی اوراق، دقت تصحیح افزایش یافته و خطاهای احتمالی به حداقل می رسد و هیچ دخل و تصرفی در جمع نهایی نمرات و ثبت آن توسط شخص مصحح وجود ندارد. از دیگر اقدامات راهگشا در این حوزه، دسترسی تمامی مدیران دوره دوم متوسطه رشته های نظری به ایجاد کاربری دبیران مربوطه در هر درس و رشته در آموزشگاه خود می باشد که موجب سهولت کار حوزه های تصحیح اصلی خواهد شد. هماهنگی دستگاه های خدمت رسان منطقه با آموزش و پرورش در همکاری با حوزه های اجرا و تصحیح قابل تقدیر بوده است، به عنوان مثال با تقویت خطوط اینترنت و راه اندازی شبکه فیبر نوری در تعدادی از حوزه های تصحیح و اجرا ، پیشرفت چشم گیری حاصل شده است و مساعدت بیشتر این نهادها با آموزش و پرورش و مقوله مهم تعلیم و تربیت بیش از پیش حس می شود.

خزایی در پایان گفت: از تلاشهای بی دریغ و تدابیر راهگشای وزیر محترم آموزش و پرورش جناب آقای رضا مراد صحرایی و همراهی و مجاهدت مدیر کل محترم آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، جناب اقای مسعود بهرامی و مدیران گرامی مناطق ورامین قرچک و پیشوا تشکر و قدردانی را دارم و از خداوند متعال توفیقات روز افزون شما را مسئلت می نمایم.

نظر شما