شناسهٔ خبر: 67251591 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رونالدو به دنبال شکستن یک رکورد تاریخی در یورو 2024 است

صاحب‌خبر -

شفقنا- «کریستیانو رونالدو»، ستاره فوتبال پرتغالی، با حضور در فینال جام ملت‌های اروپا (یورو 2024) که هم‌اکنون در آلمان برگزار می‌شود، در پی شکستن یک رکورد جدید است.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه آرتی عربی نوشت: «رونالدو پس از اینکه روبرتو مارتینز اسپانیایی، سرمربی تیم ملی پرتغال، نام وی را برای حضور در یورو 2024 در لیست “Seleção اروپا” قرار داد، خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی اروپا آماده می‌کند».

انتظار می‌رود کریستیانو رونالدو عصر امروز سه‌شنبه در چارچوب دیدارهای گروه ششم (F) این تورنمنت در فینال هفدهمین دوره رقابت‌های فوتبال اروپا (یورو 2024) به مصاف همتای چک، کار خود را با تیم ملی کشورش آغاز کند.

ستاره پرتغالی در ششمین قهرمانی قاره‌ای خود شرکت خواهد کرد و او تنها بازیکنی است که در پنج دوره متوالی قهرمانی اروپا گلزنی کرده است.

نزدیک به 20 سال بین اولین گل رونالدو برای پرتغال در برابر یونان در مسابقات قهرمانی اروپا 2004 و آخرین گل او مقابل لیختن اشتاین در نوامبر 2023 گذشته و زمانی که کشورش را برای قهرمانی در جام ملت های اروپا در سال 2016 هدایت کرد، به اوج حرفه ملی خود رسید.

“موشک مادیرا” (نامی که سرمربی تیم ملی پرتغال برای رونالدو در نظر گرفته است) پنجمین بازیکن مسن‌ترین بازیکنی بود که در فینال جام ملت‌های اروپا گلزنی کرد، در دوره قبلی زمانی که او 36 سال و 194 روز داشت.

کریستیانو رونالدو که فوریه گذشته سی و نه ساله شد، به دنبال زدن گلی است که او را به مسن‌ترین بازیکن تاریخ ملت‌های اروپا تبدیل کند و نام خود را در تاریخ ثبت کند.

ایوک واستیچ اتریشی با گلزنی مقابل لهستان در یورو 2008 با 38 سال و 257 روز رکورد در حال حاضر رکورددار است.

رونالدو همچنین امیدوار است در یورو 2024 که یازدهمین تورنمنت بزرگی است که در آن شرکت می‌کند، رکوردهای بیشتری را بشکند، از جمله رکورد تعداد حضور در مسابقات قهرمانی قاره (6) و در عین حال به دنبال افزایش رکورد خود از نظر بیشترین گل در فینال‌ها (14) است.

مهاجم سابق رئال مادرید، منچستریونایتد، ایتالیایی، یوونتوس ایتالیا و النصر عربستان اکنون تنها پنج گل تا رسیدن به 900 گل با باشگاه‌ها و تیم ملی فاصله دارد که رکوردی بی‌سابقه است.

این خبر را در وبگاه آرتی عربی ببینید

 

نظر شما