شناسهٔ خبر: 67250764 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهرداری شوشتر همایش جذب سرمایه‌گذاری برگزار کند

اهواز-ایرنا- معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شوشتر گفت: شهرداری‌ برای برگزاری همایش جذب سرمایه‌گذاری با محوریت توسعه صنعت گردشگری این شهر در سال جاری برنامه ریزی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، نادر پارسازاده در نشست شورای اشتغال شوشتر در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان بیان کرد: شوشتر طی سال گذشته در سامانه رصد که یک پایش ملی است عملکرد خوبی داشته اما در سال جاری باید تقویت شود.

وی بر ضرورت شناسایی دستگاه‌های کم‌کار و معرفی آن‌ها به دادستانی تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های پیشتاز نیز باید تشویق شوند تا از ظرفیت‌های شهرستان به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

شهرداری شوشتر همایش جذب سرمایه‌گذاری برگزار کند

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شوشتر تصریح کرد: راهبردهایی بر اساس زیست‌بوم و ظرفیت‌های شهرستان تعریف شود.

وی پیشنهاد کرد به سمت صنایع تبدیلی کوچک و مشاغل خانگی در روستاها حرکت کنیم زیرا این بخش‌ها ظرفیت‌های بزرگی دارند و می‌توانند به توسعه اقتصادی کمک کنند.

پارسازاده اظهارکرد: همه دستگاه‌ها باید برای حل مشکلات مالی مردم شهرستان تلاش کنند و بستر لازم برای بهره‌مندی عمومی از صنعت کشاورزی، کشت‌های نوین و گلخانه‌ها و سایر ظرفیت‌ها را فراهم کنند.

وی از شهرداری‌ شوشتر خواست امسال همایش سرمایه‌گذاری برگزار کند و به طور ویژه به توسعه صنعت گردشگری که می‌تواند مشکلات زیادی را حل کند، بپردازد.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری شوشتر بر ضرورت تشکیل کارگروه توانمندسازی و اشتغال در هر روستا با نظارت بخشدار و تشکیل کمیته اشتغال برای شکوفایی روستاها تاکید و بیان کرد: بهبود شرایط اقتصادی روستاها می‌تواند شرایط بهتری برای همه ایجاد کند.
به گزارش ایرنا در این نشست شهرداری‌ها موظف به احداث بازارچه‌ها در راستای قانون بهبود محیط کسب و کار شدند و باید ظرف ۷۲ ساعت گزارش و اقدامات خود را ارسال کنند.
راه و شهرسازی نیز مکلف شد زمین رایگان در شهرها در اختیار شهرداری و بنیاد مسکن در روستاها در اختیار دهیاری‌ها قرار دهد تا بازارچه‌های خوداشتغالی ایجاد شود.

همچنین در خصوص اعتبارات مشاغل خانگی، چهار دستگاه مربوطه موظف به اطلاع‌رسانی، تشکیل پرونده و ارسال به بانک‌های عامل با اولویت تعاونی‌های مشاغل خانگی شدند.

نظر شما