شناسهٔ خبر: 67250001 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین خبرها از زلزله کاشمر؛ 4 نفر کشته و 115 تن دیگر مجروح شدند/ ۲ نفر زیرآوار هستند/ زلزله به منازل خساراتی وارد کرده است

صاحب‌خبر -

شفقنا- زمین لرزه 5 ریشتری شهرستان کاشمر را لرزاند و سبب تلفات جانی و خسارات مادی شد.

آخرین اخبار از این زلزله را در ادامه بخوانید:

۱۱۵ نفر مصدوم و ۴ فوتی در پی زلزله کاشمر

وقوع زلزله‌ای به بزرگی پنج ریشتر در ساعت ۱۳:۲۴ امروز (۲۹ خرداد ماه) تاکنون ۱۱۵ نفر مصدوم و چهار فوتی داشته است.

به گزارش شفقنا، فرماندار کاشمر به ایسنا گفت: تاکنون حدود ۱۱۵ نفر مصدوم داشتیم که به‌جز ۳۵ نفر همه سرپایی بودند و مرخص شده‌اند و حال چهار نفر از مصدومان طبق گزارش‌ها مساعد نیست.

حجت‌الله شریعتمداری تعداد فوتی‌های زمین لرزه امروز را تاکنون چهار نفر اعلام و بیان کرد: دو نفر هنگام فرار از مغازه‌شان براثر سقوط سردر مغازه جان باختند و دو نفر در روستای زنده‌جان کشته شدند.

شریعتمداری با اشاره به اینکه در روستای زنده‌جان از توابع بخش مرکزی کاشمر در حال آواربرداری یک ساختمان هستیم، گفت: مشکل خاصی در شهرستان نداریم و همه نیروهای امداد و نجات در حال آماده‌باش هستند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های امدادی اورژانس و هلال احمر و دستگاه‌های خدماتی آب، برق، گاز و مخابرات در حال آماده‌باش و خدمات‌رسانی‌اند، افزود: بیمارستان‌ها و پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ خلیل‌آباد و بردسکن و شهرهای مجاور کاشمر در آماده‌باش کامل قرار دارند تا در صورت اعلام نیاز، نیروها اعزام شوند.

وی ادامه داد: اتوبوس آمبولانس اورژانس ۱۱۵ از تربت حیدریه و نیشابور به کاشمر برای پشتیبانی لازم اعزام خواهند شد.

شریعتمداری اضافه کرد: اتاق بحران دانشگاه علوم پزشکی EOC و مرکز پایش مراقبت‌های درمانی برای تسهیل در انتقال مصدومان آمادگی دارند تا اگر نیاز بود مصدومان به سایر مراکز درمانی شهرستان‌ها و مشهد منتقل شوند.

حال ١۵ نفر وخیم است

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی در تازه ترین خبر درباره زلزله کاشمر گفت: در زلزله شهرستان کاشمر تاکنون ۵۰ نفر مصدوم شدند.

سیدرضا عباسی ظهر سه‌شنبه اظهار کرد: تعداد مصدومین زلزله کاشمر به ۵٠ نفر رسیده که حال ١۵ نفر آنها وخیم است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی افزود: از ٣ نفری که زیر آوار مانده بودند، ١ نفر آنها را بیرون آوردیم و ٢ نفر دیگر هنوز زیر آوار هستند.

وی با بیان اینکه آمار فوتی‌ها هنوز موثق نیست، عنوان کرد: هیچکس نمی‌تواند پیش‌بینی کند که آیا زلزله دیگری در راه است یا فقط همین یک زلزله بوده است.

آقای حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران گفت: گزارش‌های اولیه حکایت از فوت سه نفر از هم‌وطنان عزیزمان در شهرستان کاشمر دارد که علت آن ریزش نمای سنگ ساختمان‌ها بوده است. همچنان دستگاه‌های مسئول در محل حضور دارند و امدادرسانی در حال انجام است.

فوت ۲ شهروند بر اثر سقوط نمای ساختمان

حجت الله شریعتمداری فرماندار کاشمر در گفت وگویی از فوت ۲ شهروند کاشمری در پی سقوط نمای ساختمان ناشی از وقوع زلزله در این شهرستان خبر داد.

وی همچنین گفت: زلزله موجب خسارت دیدن نمای برخی ساختمان‌ها و منازل کهنه و گلنگی در این شهر شده است.

فرماندار کاشمر خاطرنشان کرد: تیم‌های امدادی به حالت آماده باش درآمده‌اند.

این زمین لرزه ساعت ۱۳:۲۴ روز سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ در عمق ۶ کیلومتری زمین رخ داد.

نظر شما