شناسهٔ خبر: 67242310 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سخنگوی دولت در نشست خبری:

آخرین یادگاری شهید جمهور ساماندهی پرداخت‌های شرکت‌های دولتی و غیردولتی بود که دیگر شاهد فیش‌های نجومی نباشیم

سخنگوی دولت در نشست خبری: سخنگوی دولت گفت: آخرین یادگاری شهید جمهور به منظور ساماندهی پرداخت ها برای شرکت‌های دولتی و غیردولتی بود که تصویب شد دیگر شاهد فیش‌های نجومی نباشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، علی بهادری جهرمی در نشست خبری خود با بیان این‌که در روزهای آخر فعالیت دولت سیزدهم هستیم، گفت: در پی شهادت آیت‌الله رییسی و همراهانش با انتخابات زودهنگام مواجه شدیم اما دولتمردان متعهدند با سرعت مضاعف آنچه رییس جمهور شهید وعده داده بود را تکمیل کنند.

سخنگوی دولت بیان کرد: از امروز به صورت روزانه فعالیت ها و اقدامات دولت سیزدهم در این مدت کمتر از ۳ سال را معرفی میکنیم. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزو دستگاه های مورد ارجاع مردم و مرتبط با بحث رفاه و یارانه نقدی است. در این دولت یارانه نقدی حدود ۹ برابر شد، همچنین کالابرگ الکترونیکی با استقبال خوبی از سوی مردم‌ همراه شد.

وی یادآور شد: حوزه سلامت هم جزو حوزه های اولویت دار دولت است و روزانه در ابتدای این دولت، با ۷۰۹ متوفای کرونایی مواجه بودیم که در این دولت به صفر رسید شهید رییسی به حوزه درمان و سلامت توجه ویژه ای کرد شورای عالی سلامت بعد از ۱۰ سال در این دولت احیا شد، درمان کودکان زیر ۵ سال و همچنین دهک های نخست رایگان شد. در این ۳ سال ۸ جلسه شورای عالی اشتغال برگزار شد که ۷ جلسه آن در زمان حیات شهید رییسی بود.

بهادری جهرمی در ادامه بیان کرد: نتیجه آماری این شد که نرخ بیکاری از حدود ۱۰ درصد به ۸ درصد رسیده است. آخرین یادگاری شهید جمهور به منظور ساماندهی پرداخت ها برای شرکت‌های دولتی و غیردولتی بود که تصویب شد که شاهد فیش‌های نجومی نباشیم.

بهادری جهرمی تاکید کرد: توجه ویژه و خاص شهید آیت الله رئیسی در حوزه سلامت منجر به اتفاقات خوبی شد.

وی ادامه داد: می‌دانید وقتی دولت می‌خواهد یک اقدامی انجام دهد باید منابع آن وجود داشته باشد وقتی وزارت بهداشت و درمان درخواست درمان رایگان کودکان زیر هفت سال دادند خاطرم هست دکتر عین‌اللهی گفتند چقدر این امر از مشکلات آینده پیشگیری می‌کند. یعنی نه تنها در طول این ۳ سال فقط پیشگیری و درمان صورت می‌گیرد بلکه به گونه ای حرکت می‌کنیم که سال‌های سال خانواده ها را راحت می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما