شناسهٔ خبر: 67237927 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آصفری:

مشارکت حداکثری به تشکیل دولت قوی می‌انجامد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یازدهم با بیان اینکه هرچقدر مشارکت مردم در انتخابات افزایش پیدا کند به همان اندازه موجب قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی خواهد شد، گفت: مشارکت حداکثری در تشکیل دولت قوی اثرگذار است و به دولت آینده در پیشبرد اهداف کلان و خرد نظام کمک خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

محمدحسن آصفری

محمدحسن آصفری، نماینده سابق مردم اراک در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با ایکنا، درباره ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: هرچقدر مشارکت مردم در انتخابات افزایش پیدا کند به همان اندازه موجب قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی خواهد شد؛ به عبارت بهتر روی کار آمدن یک رئیس‌جمهور برخوردار از آرای حداکثری به تشکیل دولت قوی منجر شده و او را در انجام برنامه‌ها و پیشبرد سیاست‌های کلان و خرد نظام یاری می‌کند و قطعاً در عرصه جهانی به تقویت قدرت چانه‌زنی دولت می‌انجامد.

وی افزود: از سوی دیگر مشارکت حداکثری نشان‌دهنده انسجام و وحدت ملی در داخل کشور است و به دفع توطئه‌های دشمنان ایران اسلامی منجر خواهد شد. به همین دلیل همه جناح‌ها، افکار، قومیت‌ها و احزاب باید تلاش کنند مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو رقم بخورد و باید مدنظر داشت قهر با صندوق‌های رأی هیچ چیزی را تغییر نمی‌دهد بلکه شرایط را بدتر می‌کند و امکان دارد به انتخاب شدن فردی غیراصلح بینجامد و موجبات بهانه‌تراشی برای دشمنان قسم‌خورده ما را فراهم آورد.

شاخص‌های شناسایی کاندیدای اصلح

این فعال سیاسی اصولگرا به شاخص‌های شناسایی نامزدهای اصلح اشاره و تأکید کرد: مقام معظم رهبری بارها تأکید فرموده‌اند یک کاندیدای اصلح از شاخص‌هایی چون انقلابی‌ بودن، روحیه کارآمدی، جهادی، دارای رویکرد فراجناحی، با ایمان، با اخلاص و معتقد به ظرفیت‌های ملی برخوردار است و اگر ملت این شاخص‌ها را به خوبی درک کنند قطعاً فرد اصلح را برخواهند گزید و در کنار کمیت به تحقق کیفیت هم کمک خواهند کرد.

آصفری با بیان اینکه سکان‌دار جدید قوه مجریه باید روحیه خستگی‌ناپذیر همچون شهید رئیسی داشته باشد، گفت: رئیس‌جمهور باید خود را وقف مردم کند و خستگی نشناسد و در حوزه‌ها و مسئولیت‌های مختلف وزرا و مسئولانی را انتخاب کند که شایستگی کافی را دارند. همچنین رئیس‌جمهور جدید باید به ضوابط اهمیت دهد و خود را پایبند به قانون بداند و وعده‌ای ندهد که توان انجامش را ندارد.

وی ادامه داد: در حقیقت مردم ازجناح‌بازی‌ها و از عناوینی چون چپ و راست خسته شده‌اند و رئیس‌جمهور آینده باید فراجناحی عمل کند و از همه احزاب و ظرفیت‌های ملی نهایت استفاده را ببرد. سیاستمداران باید به خوبی بدانند درک و فهم سیاسی مردم افزایش پیدا کرده و خودشان می‌توانند سره را از ناسره تشخیص دهند و دیگر حاضر به پذیرش نگاه‌های بسته و عملکرد جناحی دولت‌ها و مسئولان نیستند. این مردم همیشه پای نظام و انقلاب بوده‌اند و خواهند بود و دولت آینده باید شکرگزار این نعمت باشد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس یازدهم با بیان اینکه سطح مطالبات مردم از نامزدها افزایش یافته است، گفت: مطالبات مردم بیشتر کیفی شده و همانطورکه گفتم نشان از ارتقای سطح شعور سیاسی مردم دارد ولی باید در نظر داشت کاندیداها نباید وعده‌هایی را بدهند که امکان تحققش اندک است و یا در چارچوب وظایف قانونی رئیس‌جمهور نیست. وعده‌های ناممکن به اعتماد عمومی آسیب می‌زند و مردم را مأیوس و بدبین می‌کند. کاندیداها باید صادقانه صحبت کنند و برنامه‌ای واقع‌بینانه ارائه دهند. موضوع مهم دیگر هم اینکه حرف روی کاغذ فایده‌ای ندارد بلکه حرف را باید در میدان پیاده کرد.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های کشور در دولت جدید

آصفری در ادامه گفت: منابع ارزشمندی در کشور وجود دارند؛ طوری‌که بیش از 13 درصد منابع طبیعی دنیا متعلق به ایران است و به این مهم باید ظرفیت‌های انسانی را هم افزود که همه این موارد فرصتی بی‌نظیر را در اختیار دولت و حاکمیت قرار داده و ضرورت دارد از آنها استفاده صحیح و مقبول شود.

وی بر ضرورت مقابله با تبعیض و ناعدالتی اشاره و تأکید کرد: دولت جدید باید به مقوله عدالت توجه ویژه‌ای داشته باشد و برای تحقق این موضوع لازم است ابتدا با تبعیض مقابله شود و فرصت‌های برابر را برای تمام جامعه فراهم آورد. همچنین در کنار تعهد به تخصص افراد هم توجه کند و طوری نباشد فردی را که صرفاً متعهد است ولی تخصصی ندارد به کار گمارد؛ به عبارت بهتر تخصص و تعهد را با هم داشته باشد.

فعال سیاسی اصولگرا در پایان گفت: نامزدها باید در مناظرات و تبلیغات انتخاباتی اخلاق را در نظر بگیرند البته توجه داشته باشیم میان نقد سازنده و تخریب تفاوت وجود دارد و اگر قرار است کاندیدایی را نقد کنیم، این نقد نباید با هدف تخریب باشد. هرچقدر نامزدها اخلاق‌مدارانه و از روی تواضع برخورد کنند به همان اندازه مشارکت و شور انتخاباتی افزایش یافته و از حاشیه‌سازی ممانعت می‌شود.

 گفت‌وگو از سعید امینی

انتهای پیام

نظر شما