شناسهٔ خبر: 67237751 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

خبرنگاران شهرستان بابل :

پيام تبريک فرماندار ويژه شهرستان بابل به مناسبت فرارسيدن عيد سعيد قربان

صاحب‌خبر -
پيام تبريک فرماندار ويژه شهرستان بابل به مناسبت فرارسيدن عيد سعيد قربان

خبرگزاری آریا- پیام تبریک فرماندار ویژه شهرستان بابل به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان.         
به گزارش خبرنگارآریادرشهرستان بابل: درمتن پیام تبریک فرماندار ویژه شهرستان بابل به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان  به شرح ذیل آمده است.    
بسم الله الرحمن الرحیم       
وَالْبُدْنَ جَعَلْنَاهَا لَكُمْ مِنْ شَعَائِرِ اللَّهِ لَكُمْ فِیهَا خَیْرٌ فَاذْكُرُوا اسْمَ اللَّهِ عَلَیْهَا صَوَافَّ فَإِذَا وَجَبَتْ جُنُوبُهَا فَكُلُوا مِنْهَا وَأَطْعِمُوا الْقَانِعَ وَالْمُعْتَرَّ كَذَلِكَ سَخَّرْنَاهَا لَكُمْ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ»آیه 36/ سوره حج     
روز عید قربان از اعیاد مهمّ اسلامى است. این روز یادآور اخلاص و بندگى حضرت   ابراهیم(علیه السلام)در برابر پروردگار خویش است. به راستی كه آن بزرگوار با تیغ تعبد و بندگی، شریان تعلق و دلبستگی به دنیا را برید و اینگونه مسیر تعالی انسانها را روشن ساخت. عید قربان پیامی از سوی خالق متعال است كه بر اساس آن انسان با دل بریدن از دنیا و دل سپردن به فرمان حضرت دوست می تواند به عالی ترین درجات كه همان قرب الهی است دست یابد. عید قربان، عید تن وجان سپردن در راه پروردگار، رهائی ازچنگال نفس، خوار شمردن لذایذ گذرای دنیوی، رهائی از حصار تنگ خودخواهی و تکبر واطاعت از اوامر خداوند متعال است. در این روز حج گزار، اسماعیل وجودش را قربانی مى كند تا سبكبال شده و ازاسارت نفس واباطیل به سوی شكوفائی ایمان ویقین پر گشاید. عید قربان در حقیقت عید رهیدگی وآزادی از زندان پلشتی ها و اهریمن ِوحشت به سمت رحمت و مغفرت الهی است. بی جهت نیست كه امام راحل عظیم الشان(ره) به عنوان چهره اعجازنمای قرن اخیر درباره عید قربان می فرمودند: ``عید قربان، عیدی است كه انسانهای آگاه را به یاد قربانگاه ابراهیمی می اندازد؛ قربانگاهی كه درس فداكاری و جهاد در راه خدای بزرگ رابه فرزندان آدم و اصفیا و اولیای خدا می دهد.
اینجانب عید قربان، این عید بزرگ را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت ا... العظمی خامنه ای (مدظله العالی) ومسلمین جهان به ویژه مردم متدین و شریف شهرستان بابل تبریک عرض نموده و موفقیت همگان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.    
علی پیر فلک       
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان بابل


 

نظر شما