شناسهٔ خبر: 67234426 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین قدیمی | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

قالیباف: سفره مردم به خاطر بی عرضگی‌ها کوچک شده است

محمدباقر قالیباف می‌گوید: مشکل تورم ریشه در سه موضوع دارد. یکی مشکل نظام بانکی است که قانون پولی و بانکی را برای اصلاح آن در مجلس مصوب کردیم. مشکل دوم ساختار بودجه است. مشکل سوم هم این است که مدیر قوی نداریم و سفره مردم بخاطر بی‌عرضگی مدیران متاثر شده است. حقوق مردم را باید بر اساس تورم افزایش بدهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمدباقر قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات فرصت بزرگی است که در اختیار مردم قرار گرفته تا برای اینده خود و فرزندان تصمیم بگیرند.

محمدباقر قالیباف گفت: انتخابات فرصت بزرگی است که مردم می توانند برای آینده خود و فرزندان و ایران عزیز ما تصمیم گیری کنید.

محمدباقر قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در اولین مناظره تلویزیونی در پاسخ به سوالات مربوط به برنامه هفتم توسعه و رشد اقتصادی کشور گفت: انتخابات فرصت بزرگی است که در اختیار شما مردم شریف ایران است که بتوانید برای آینده خود و فرزندان و ایران عزیز ما تصمیم گیری کنید.

سوالات کارشناسان به شرح زیر است:

آیا دولت شما برنامه هفتم قبول دارد یا باید اصلاح شود؟
چگونه نرخ رشد ۸ درصد را فراهم می کنید؟
برای تامین مورد نیار برای رشد ۸ درصد چگونه تامین مالی می شود و برنامه برای جلب سرمایه گذاری خارجی و هدایت آن و در چهارچوب قانون مصوب مجلس چیست؟
چه برنامه ای برای تهییه سند راهبردی توسعه کشور دارید؟
برنامه شما برای ارتقای کسب و کار چیست؟
چه برنامه ای برای پیمان سپاری ارزی دارید؟
برنامه شما برای ثبات بخشی به اقتصاد کشور چیست؟

وی ادامه داد: رییس جمهور مسئولیت های سنگین دارد که باید این بار سنگین را با کمک دیگران به دوش بکشد لذا انتخاب مردم بسیار مهم است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: از مهمترین وظایف رییس جمهور در شرایط سخت امروز تحول و توجه در حوزه اقتصاد به ویژه برای خانواده های محروم و کارمندان و کارگران و پرستاران و مددجویان کمیته حضرت امام و سازمان بهزیستی است و آن ها که حقوق ثابتشان با تورم فاصله دارد.

قالیباف بیان‌ کرد: رییس جمهور باید حل این مشکلات را ضمانت کند البته این هم با کمک مردم میسر می شود.

وی ادامه داد: بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی و ایثارگران مشکلات دارند که باید رفع شود.

قالیباف با بیان اینکه شرایط سختی را در دهه ۹۰ گذراندیم، افزود: آن زمان رشد متوسط سالانه یک درصد و نقدینگی ۲۶ درصد بود که حاکی از اقتصاد سخت و مشکلات بود.

وی با یادآوری ایام کرونا گفت: در آن شرایط زنان ایرانی کار تربیت و آموزش و حفظ بچه ها را دنبال کردند و هم به تعبیری مادرخرج خانواده بودند؛ اکنون باید جبران شود.

رییس مجلس با بیان اینکه برنامه هفتم کار مشترک دولت سیزدهم و مجلس یازدهم بود، گفت: امروز برنامه هفتم میثاق ماست که باید اجرا شود پس باید رییس جمهور حواسش به سفره مردم و رشد اقتصادی و اجرای پروژه های کلان باشد؛ معتقدم باید قفل این توقف را شکسته و کار دولت شهید رییسی را ادامه دهیم. نقاط صوت را تصویب و ضعف ها را برطرف کنیم.

قالیباف با اشاره به ظرفیت های کشور گفت: در دولت خدمت و پیشرفت با مشارکت کارمندان، کارگران و زحمت کشان، بازنشستگان و قشر محروم و سرمایه گذاران اقتصاد قوی را دنبال کرده که دولت بتواند حقوق عزیزان را متناسب با تورم پیش ببرد و قدرت خرید متناسب با رشد اقتصادی را حفظ کند.

محمدباقر قالیباف گفت: پزشکیان گفتند انسجام و من هم این موضوع را قبول دارم. ما اگر به فرهنگ کار تولید و مصرف توجه نکنیم نمی‌شود. سرمایه گذاری یک بحث است و بهره وری بحث دیگر. بهره وری یعنی مدیریت صحیح و رییس جمهوری که بتواند این کار را کند و از ظرفیت‌ها استفاده کند. برنامه سند ملی ماست. ممکن است اشکالاتی داشته باشد. اما نقطه قوت هم دارد. ویژگی برنامه هفتم این است که در آن پیش بینی شده هرجا اشکالی در اجرای برنامه باشد، کمیته‌ای اصلاح کند آن را. بدانیم قانون هست.

محمدباقر قالیباف می‌گوید: مشکل تورم ریشه در سه موضوع دارد. یکی مشکل نظام بانکی است که قانون پولی و بانکی را برای اصلاح آن در مجلس مصوب کردیم. مشکل دوم ساختار بودجه است. مشکل سوم هم این است که مدیر قوی نداریم و سفره مردم بخاطر بی‌عرضگی مدیران متاثر شده است. حقوق مردم را باید بر اساس تورم افزایش بدهیم.

نظر شما