شناسهٔ خبر: 67223198 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار زنجان:

ایجاد قوانین خلق‌الساعه چالش‌ساز است

فاطمه آزادی

استاندار زنجان گفت: قوانین خلق‌الساعه در حوزه‌های مختلف آسیب‌رسان است. 

صاحب‌خبر -

محسن افشارچی امروز (یکشنبه، ۲۷ خردادماه) در شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی با اشاره به محدویت‌ها و راه‌حل مسائل، اظهار کرد: محدویت‌هایی داریم که برخی از این محدودیت‌ها ساختاری بوده و برخی از بیرون بر ما وارد شده است؛ از طرفی مسئله بخشی‌نگری مجموعه‌ دستگاه‌های حاکمیتی مسائلی را ایجاد کرده است. 

وی با بیان اینکه به طور مثال کنترل ارز و تورم توسط بانک مرکزی اثراتی بعضا منفی بر صادرات و تولید دارد، افزود: در کشوری مثل چین به سادگی قانون و آیین‌نامه تصویب نمی‌کنند. حتی سواثر این قوانین خلق‌الساعه نیز در بعضی موارد خود چالشی جدید می‌شود. 

وی با بیان اینکه مشکلات تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی را می‌دانم و تلاش‌مان را به عنوان بخش دولتی بابت پیگیری برخی از مسائل انجام خواهیم داد، اضافه کرد: قسمت اعظم کارها به رفع تعهد ارزی برمی‌گردد. همه به نوعی متوجه شدند که این کار عاقلانه نیست اگر در کشور سیستم مکانسیم معادله ارز راه بیفتد اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.  

افشارچی با اشاره به تعهد تامین سرمایه در گردش توسط بانک‌ها با توجه به تورم، اذعان کرد: کشور به حالتی که صرفا اقتصاد نفتی داشت یا تولید برق یارانه‌ای داشتیم برنخواهد گشت، به فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان توصیه می‌کنم نگاه به آینده داشته باشند و از تکنیک‌ها و ابرازهایی که مسیر تولید را بهینه می‌کنند، بهره گیرند. 

در ادامه صمد یوسفی‌اصل رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: استان زنجان ۲۰۰ صادرکننده دارد که ۱۰۰ نفرشان ۹۰ درصد صادرات را انجام می‌دهند. 

همچنین مدیرکل صمت استان زنجان با اشاره به سیاست‌های ارزی، گفت: دو یا چند نرخی بودن یکی از مهمترین مشکلات فعالان اقتصادی به‌خصوص در صادرات است. 

مجید گلشنی با بیان اینکه سال گذشته برای واحدهای استان ۷۸۰ میلیون دلار ارز تامین شد، خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ما متاسفانه خوب سامانه توسعه تجارت را نمی‌شناسند. 

انتهای پیام

نظر شما