شناسهٔ خبر: 67210399 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ویژه برنامه‌های دهه امامت و ولایت در ۵۵ بقعه خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند - ایرنا - معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ویژه برنامه‌های گرامیداشت دهه امامت و ولایت از امروز در ۵۵ بقعه متبرکه استان آغاز شد و تا پنجم تیر ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام حسین رحیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری برنامه‌های دهه امامت و ولایت در قالب قرائت دعای عرفه، نماز عید قربان و جشن عید غدیر در بقاع شاخص شهرستان‌ها پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: عصر امروز دعای پر فیض عرفه در ۲۳ بقعه متبرکه استان و در برخی امامزادگان با حضور مداحان کشوری برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری مراسم محوری دعای عرفه در امامزادگان باقریه بیرجند اظهار کرد: همچنین در سایر شهرستان‌ها نیز یک تا سه امامزاده شاخص دعای عرفه قرائت خواهد شد.

وی از برگزاری نماز عید سعید قربان در ۱۴ بقعه متبرکه استان خبر داد و افزود: نماز عید در شهرستان قاینات در امامزاده زیدبن موسی آفریز، میرعبدالله و میرعبدالرزاق، در خضری دشت بیاض بقعه عبدالله کارشک، اسماعیل (ع)، شهرستان سربیشه مزار بی بی زینب خاتون، امامزادگان علوی، مسجد و مجتمع فرهنگی حضرت ابالفضل (ع)، شهرستان طبس امامزاد علی، سید حسین زرگ، سید محمد جعفر طیار طبس و بقعه شیخ احمد زنوغان، شهرستان نهبندان امامزاده سید علی و سیدنا الحسین و در شهرستان خوسف مزار شاه سلیمان علی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رحیمی تصریح کرد: برگزاری مراسم جشن میلاد امام هادی (ع)، قرائت زیارت جامعه کبیره و ترویج زیارت غدیریه امام هادی (ع) و تبیین مفاهیم بسیار والای این دو زیارت در ۱۲ بقعه متبرکه از دیگر برنامه‌های دهه امامت و ولایت در استان است.

وی عنوان کرد: در این دهه کاروان شادی غدیر (نسیم ولایت) در خیابان‌های اطراف بقاع متبرکه راه‌اندازی شده و نوای دلنشین یا علی به گوش جان اقشار مختلف مردم رسانده می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: نصب پوسترهای نمایشگاهی ویژه دهه ولایت در معرض دید زائران و مجاوران تا پایان ماه ذی الحجه، برگزاری باشکوه مراسم جشن شب و روز عید سعید غدیرخم با حضور چشمگیر سادات، علما و بزرگان منطقه در ۲۴ بقعه متبرکه و تجلیل و تکریم سادات در مراسم‌های بقاع متبرکه در سه بقعه متبرکه استان از دیگر برنامه‌های دهه امامت و ولایت در استان پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: در بقعه متبرکه امامزادگان سید محمد و سید ابراهیم فردوس به مدت ۱۰ شب بعد از نماز مغرب و عشا قرائت و تفسیر نهج البلاغه خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام رحیمی ادامه داد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی در برخی بقاع متبرکه با ظرفیت پذیرایی بالا، طرح ضیافت غدیر و اطعام از محل موقوفات و کمک خیرین، غبارروبی ضریح امامزادگان و قبور مطهر شهدا تکریم و ادای احترام به شهدای سادات مدفون در بقاع متبرکه نیز از دیگر برنامه‌های دهه امامت و ولایت در استان است.

نظر شما