شناسهٔ خبر: 67194447 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آبگیری سد دشت پلنگ بوشهر در سالجاری

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: سد دشت پلنگ که تا قبل از دولت سیزدهم ۱۱درصد پیشرفت فیزیکی داشت با تامین منابع مالی در دولت سیزدهم روند اجرای کار سرعت گرفت و تا پایان امسال آبگیری خواهد شد.

صاحب‌خبر -

" احمد محمدی زاده " روز شنبه در حاشیه بازدید از سد دشت پلنگ در شهرستان دشتی استان بوشهر در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این سد به عنوان یکی از مهم ترین پروژه های تامین آب در استان بوشهر به شمار می‌رود.

وی افزود: با ایجاد زیرساخت های لازم و رفع موانع، سد دشت پلنگ در دولت سیزدهم فعال شد و بر اساس برآوردهای انجام شده و با توجه به انجام ۲ شیفت کاری، پیش‌بینی می‌شود در موعد مقرر به مرحله بهره‌برداری برسد.

محمدی‌زاده ادامه داد: سد دشت پلنگ از معدود پروژه های دارای منابع مالی خارجی استان بوشهر است که اعتبار خارجی (فاینانس ) آن ۳۲۵ میلیون یوان چین بوده که ۸۵ درصد توسط فاینانسور و ۱۵ درصد توسط کارفرما تامین می‌ شود.

استاندار بوشهر یادآور شد: با احداث این سد، ضمن جلوگیری از وقوع سیلاب های ویرانگر، از تخلیه سالانه ۷۲ میلیون مترمکعب آب به خلیج فارس جلوگیری می شود.

بیشتر بخوانید 

رونق سدسازی؛ هدیه رئیس‌جمهور شهید به مردم استان بوشهر

۲۵ میلیون متر مکعب آب در سدهای بوشهر ذخیره سازی شد

وی گفت: عمده‌ترین اهداف اجرای این سد، تامین آب شرب مورد نیاز شهرستان دشتی به طور متمرکز و شهرستان های جنوبی استان از محل خط آبرسانی سراسری کوثر و همچنین تامین آب صنعت در مناطق پارس شمالی و جنوبی است.

محمدی زاده تصریح کرد: سد دشت پلنگ بر رودخانه دشت پلنگ یکی از سرشاخه های رودخانه مند در حال ساخت است که تکمیل این سد تاثیر بسزایی برای توسعه کشاورزی هفت هزار هکتار اراضی دشت پلنگ و روستاهای دهستان طسوج دارد.

وی بیان کرد: سد دشت پلنگ از نوع خاکی و بتنی FSHD دارای ارتفاع ۵۶ متر، طول تاج یک‌هزار و ۳۰ متر و حجم مخزن ۱۵۰ میلیون مترمکعب است.

نظر شما