شناسهٔ خبر: 67168895 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

السودانی در دیدار با باقری: عراق به رویکرد خود در تقویت روابط با ایران ادامه می‌دهد

صاحب‌خبر -

شفقنا- نخست وزیر عراق در دیدار با سرپرست وزارت امور خارجه ایران، بر ادامه رویکرد کشورش در راستای تقویت روابط دو جانبه تاکید کرد.

به گزارش شفقنا، خبرگزاری رسمی عراق (واع) بعد از ظهر امروز (پنج شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که دفتر اطلاع رسانی «محمد شیاع السودانی»، نخست وزیر این کشور با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که وی در شهر بغداد، پایتخت کشورش، پذیرای «علی باقری کنی»، سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه وی بوده است.

دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق در بیانیه خود در این باره آورده که السودانی در آغاز دیدار با باقری، حادثه دردناک منجر به درگذشت «سید ابراهیم رئیسی» و «حسین امیرعبداللهیان»، رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه فقید ایران و همراهان آنها را تسلیت گفته است.

نخست وزیر عراق در ادامه همچنین خاطر نشان ساخته که کشورش به رویکرد خود در جهت تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران و تحکیم مبانی همکاری سازنده در راستای دستیابی به منافع دو کشور همسایه و رفاه و شکوفایی ملت های آنها ادامه خواهد داد.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، السودانی و باقری در دیدار خود اوضاع منطقه ای و بین المللی، تحولات مربوط به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و پیامدهای فجیع آن در سطح انسانی، جنایت های وحشیانه نیروهای اشغالگر که هر روز در حق مردم فلسطین مرتکب آن می شوند و لزوم تلاش جدی جامعه بین الملل برای متوقف ساختن این تجاوز و جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در دیدار نخست وزیر عراق و سرپرست وزارت امور خارجه ایران همچنین بر ادامه برگزاری نشست های کمیته های مشترک و اجرای عملی تفاهم نامه های امضا شده دو کشور در زمینه های انرژی، امنیت، آموزش، حمل و نقل و سایر حوزه های اقتصادی حیاتی تاکید شد.

باقری نیز در این دیدار، ضمن تشکر از عراق به دلیل همبستگی آن با ایران در رابطه با حادثه دردناک سقوط بالگرد و ستایش نقش محوری این کشور در منطقه و تلاش مداوم آن برای تقویت ثبات از طریق همگرایی دیدگاه های کشورهای مختلف، پشتیبانی تهران از تلاش های بغداد برای اجرای پروژه راهبردی «جاده توسعه» و آمادگی مشارکت در آن را مورد تاکید قرار داد.

در همین حال، شورای عالی قضایی عراق به عنوان عالی ترین نهاد قضایی این کشور نیز با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که «فائق زیدان»، رئیس شورا نیز در دفتر خود در شهر بغداد، پذیرای سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه وی بوده است.

بر اساس آن چه در این بیانیه آمده، هدف از بازدید باقری و هیئت همراه از مقر شورای عالی قضایی عراق، تشکر از این شورا به دلیل حضور رئیس آن و هیئت همراه وی در مراسم ویژه درگذشت رئیس جمهوری ایران و همراهانش عنوان شده است.

خبر اصلی را در خبرگزاری واع ببینید

نظر شما