شناسهٔ خبر: 67164664 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جوانان تهرانی در اولویت طرح ساماندهی اشتغال استان هستند

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: در برنامه ساماندهی اشتغال، الویت اشتغال با جوانان و بیکاران خود استان است.

صاحب‌خبر -

اولویت ساماندهی اشتغال با جوانان تهرانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمد آذرپناه سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از تدوین طرح کاربردی این اداره کل برای شناسایی و معرفی فرصت‌های شغلی به بیکاران استان خبر داد و اظهار کرد: اتباع خارجی صرفا در مواردی که امکان رفع نیاز کارفرمایان از طریق نیروی کار ایرانی وجود نداشته باشد به‌کارگیری خواهند شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در برخی از فعالیت‌های عمرانی و تولیدی که عمدتا به نیروی کارگر ساده نیاز دارند و از طریق نیروی کار ایرانی به اندازه کافی تامین نمی‌شود از ظرفیت اتباع خارجی استفاده خواهد شد. 

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از طرح ساماندهی نیروی کار اتباع مهاجر با هدف به‌کارگیری نيروهاي اتباع در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد و گفت: بر اساس این طرح، برای اتباع خارجی که به صورت قانونی در ایران هستند یا با هدف اشتغال به کشور وارد می‌شوند، با بررسی‌های لازم و نیازسنجی‌ها، پروانه کار (کارت کار) به صورت نقطه‌ای صادر خواهد.

آذرپناه با اشاره به طرح بازشماری و سرشماری اتباع خارجی که سال ۱۴۰۱ انجام شد، گفت: حدود ۲۵۰ هزار نفر از اتباع افغانستان که به صورت خود اظهاری اطلاعات شغلی خود را اعلام کرده‌اند، پس از تطبیق نیاز‌های واحد‌های تولیدی و با رعایت مقررات می‌توانند نسبت به درخواست پروانه کار اقدام کنند.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی با اصناف و اتحادیه‌های تهران برای شناسایی نیاز‌های واحد‌های تولیدی به نیروی کار برگزار شده است، گفت: در حال پیگیری و هماهنگی با شهرک‌های صنعتی استان تهران هستیم تا در هر یک از نواحی و شهرک‌های صنعتی استان تهران یک یا چند کاریابی داخلی دارای مجوز مستقر شده و نسبت به شناسایی و رفع نیاز واحد‌های تولیدی به نیروی کار اقدام نمایند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران تصریح کرد: در صورت نبود نیروی کار ایرانی برای جبران کمبود کارگر از نیروی کار خارجی استفاده خواهد شد.

نظر شما