شناسهٔ خبر: 67156712 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

درخواست ۲۰۰ دستگاه دمنده:

آمادگی برای مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی طبیعت در ایلام

خبرگزاری صدا و سیما

استاندار ایلام گفت: همه ظرفیت‌ها برای مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی در مراتع و جنگل‌های استان به‌کار گرفته شود.

صاحب‌خبر -

آمادگی برای مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی طبیعت در ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام نیا در نشست ستاد مدیریت بحران با بیان این که استان ایلام یک میلیون و ۸۴۱ هزار هکتار اراضی ملی دارد، اظهار کرد: ۶۴۱ هزار هکتار از این میزان، جنگل است که همه ظرفیت‌ها برای جلوگیری از آتش‌سوزی و خاموش کردن آتش در این اراضی باید پای کار باشد.

وی با تاکید بر این که همه در برابر صیانت از منابع طبیعی وظیفه داریم، افزود: واکنش سریع در زمان طلایی اطفاء حریق و ورود در ساعات اولیه وقوع آتش سوزی بسیار حیاتی است و هر قدر سریع‌تر به این موضوع پرداخت شود در مهار آتش‌سوزی موفق‌تر عمل می‌شود.
استاندار ایلام تأکید کرد: در صورتی که مشخص شود، شخصی در آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها دخالت داشته است؛ با همکاری دستگاه قضایی و با جدیت با خاطیان برخورد می‌شود.
بهرام‌نیا تصریح کرد: زمان وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع سخت گذر ایوان، سه بالگرد برای اعزام نیرو‌ها به این مناطق برای مهار آتش‌سوزی وارد استان و آتش‌سوزی مهار شد.
وی با تاکید بر این که بایستی نیروی داوطلبان و نیرو‌های جدید برای اطفاء حریق آموزش داده شوند، افزود: لازم است برای ورود به‌هنگام برای اطفای حریق، نیرو‌های بسیج و نیرو‌های مردم‌نهاد نیز در شهرستان‌ها برای مواقع بروز وقوع آتش‌سوزی سامان‌دهی شوند.

نظر شما