شناسهٔ خبر: 67144973 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شمار خانه‌های هلال زنجان به ۲۶۰ باب رسید

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با افتتاح خانه هلال گروه جهادی شهید شاطری در زنجان، شمار این خانه ها در استان به ۲۶۰ باب افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، حکمت اله هاشمی در آیین افتتاح خانه هلال گروه جهادی شهید شاطری زنجان اظهار داشت: افتتاح خانه هلال با توجه به وظایفی که برعهده داریم و اهدافی که در گروه جهادی وجود دارد سبب هم‌افزایی قوی در ارائه خدمات به هموطنان می‌شود.

وی یادآوری کرد: جمعیت هلال احمر ظرفیت بسیار قوی دارد، ظرفیت مردمی، تجهیزات و امکاناتی که موجود است می‌تواند اهداف گروه جهادی را محقق کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، یکی از وظایف خانه‌های هلال را آگاهی بخشی به هموطنان دانست و گفت: این آگاهی با ارائه آموزش‌ مخاطرات، امداد ونجات و کمک‌های اولیه برای نجات جان انسان‌ها انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: اگر این آموزش‌ها را فقط به عنوان یک وظیفه در خانه‌های هلال لحاظ و اعضا را آموزش دهیم رسالت را در حوزه آگاهی بخشی و شناخت هموطنان محقق کرده‌ایم.

هاشمی افزود: به حتم در حوادث می‌توانند در حوادث احتمالی اقدامات موثر و عملی را انجام داده و هزینه‌های درمانی و خسارت‌های جانی و مالی کاهش یابد. ارزشمندترین مسئله که خداوند متعال بر آن تاکید دارند، نجات جان انسان‌هاست و نجات جان یک نفر به منزله نجات جان بشریت است و برای تحقق اهداف باید از این آیه ارزشمند تأسی بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه جمعیت هلال‌احمر آموزش های فراتری را در این مناطق کم برخوردار ارائه می‌دهد، خاطرنشان کرد: در خانه‌های هلال، وظایف جمعیت هلال‌احمر را در حوزه درمان، توانبخشی، آموزشی و حمایتی محقق می‌کنیم و در جامعه خدمات ارائه هستیم؛ همچنین جمعیت هلال احمر در خانه‌های هلال از بین اقشاری که تحت پوشش گروه جهادی شهید شاطری هستند، جوانان را آموزش و سازماندهی می‌کنیم تا در اهداف هلال‌احمر از توانمدی آن‌ها استفاده شود و همچنین کارآفرینی نیز انجام خواهد شد. پس از تلاش و پیگیری های مستمر اتفاقات بسیار خوبی در مولدسازی و ساخت و تجهیز پایگاه‌ها اتفاق افتاده است.

هاشمی ادامه داد: در شهرستان خدابنده مجوز مولدسازی بعد از پیگیری‌های خیلی زیاد اخذ شد و این مولدسازی موجب بوجود آمدن درآمد پایدار می شود.

وی افزود: از این طریق می‌توانیم در تمامی حوزه‌ها خدمات بهتری به جامعه هدف ارائه دهیم و پیگیر این هستیم که بتوانیم تعداد زیادی از جامعه هدف را تحت پوشش خدمات جمعیت هلال احمر از قبیل خدمات آموزشی، درمانی، معیشتی و سایر مواردی که جزو وظایف ذاتی و حقوق عامه می باشد و با توجه به این که شعار هلال احمر مهربانی و بشردوستی است،‌ قرار دهیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در هلال‌احمر هر زمانی که بخواهید بواسطه مسئولیت و امکاناتی که داریم بخشی از نیازهای گروه جهادی شهید شاطری را محقق می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما