شناسهٔ خبر: 67121384 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ازدواج یزدی ها در سراشیبی کاهش با سرعت زیاد

سرپرست اداره کل ثبت احوال استان یزد گفت: میزان عمومی ازدواج در استان یزد طی سال گذشته ۴/۸ در هزار نفر و میزان عمومی کل کشور عدد ۵/۷ واقعه ازدواج به ازای هر هزار نفر بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، مهدی مصدق با اشاره به اینکه ازدواج یزدی ها در سراشیبی کاهش با سرعت زیاد است اظهار داشت:  در سال ۱۴۰۲ تعداد پنج هزار و ۶۵۳ مورد ازدواج در استان به ثبت رسید، یعنی هر شبانه روز ۱۶ ازدواج، که از این تعداد، چهار هزار و ۴۰۳ رویداد شیرین ازدواج برای زوجینی به ثبت رسیده که برای نخستین بار ازدواج کرده اند.

وی افزود: سن سه هزار و ۹۱۳ زوجه و سه هزار و ۴۴۵ زوج هنگام ازدواج بین ۱۵ تا ۲۹ سال یعنی گروه سنی جوانان بوده است.

سرپرست اداره کل ثبت احوال درباره دلایل کاهش ازدواج تصریح کرد: علاوه بر مشکلات اقتصادی و تنگناهای معیشتی در دهه ۹۰، مهمترین عامل کاهش ازدواج را می توان کاهش جمعیت در معرض ازدواج دانست.

وی ادامه داد: افزایش تولدهای دهه ۶۰ باعث افزایش جمعیت در معرض ازدواج در دهه ۸۰ شده و پس از آن با کاهش جمعیت در سن ازدواج نمودار این رویداد در دهه ۹۰ کاهشی شده است.

مصدق اظهار داشت: میزان عمومی ازدواج در استان یزد در سال ۱۴۰۲ عدد ۴/۸ در هزار نفر و میزان عمومی کل کشور عدد ۵/۷ واقعه ازدواج به ازای هر هزار نفر بوده است.

وی سه عامل را به عنوان دلایل شیب تند کاهش ازدواج در استان نسبت به کشور برشمرد و گفت: تغییر در جمعیت در معرض ازدواج زودتر از میانگین کشوری، تاثیر مثبت سایر استانها بر میزان کشوری و جمعیت ساکن و مهاجر نیروی کار در استان.

سرپرست اداره کل ثبت احوال خاطرنشان ساخت: در سال گذشته میانگین سن پسران هنگام ازدواج ۲۹/۴ سال و میانگین سن دختران هنگام ازدواج ۲۴/۶ سال ثبت شده است.

انتهای پیام/

نظر شما