شناسهٔ خبر: 67094601 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برای چهارمین سال متوالی

اجرای طرح سر شاخه کاری در تیران و کرون+فیلم

سرشاخه کاری یا همان پیوند زدن درختان گردو برای چهارمین سال متوالی در تیران و کرون اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون گفت: برای بهره وری بیشتر از نهالستان‌های گردو در این روش ارقام و ژنوتیپ‌های برتر گردو بر روی درختان کم بازده پیوند زده می‌شود.
مهدی آرپناهی با بیان اینکه سال گذشته هزارو ششصد اصله نهال پیوند شده، نتیجه مطلوبی داشته افزود: امسال نیز با استقبال کشاورزان هزار اصله درخت گردو پیوند زده می‌شود.
وی دیرگل بودن، افزایش میزان مغز گردو نسبت به پوست، سفید بودن، پوسته کاغذی، درشت بودن و افزایش تناژ محصول را از ویژگی‌های این ارقام عنوان کرد و گفت: ارقام چنلر، پدرو، فرنور که ارقام برتر در دنیا هستند پیوند زده و پیش بینی میشود افزایش هفتاد درصدی تولید گردو را به همراه داشته باشد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11199306"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4255458/11199306?width=600&height=350"></script></div>
اجرای طرح سر شاخه کاری در تیران و کرون+فیلم اجرای طرح سر شاخه کاری در تیران و کرون+فیلم اجرای طرح سر شاخه کاری در تیران و کرون+فیلم اجرای طرح سر شاخه کاری در تیران و کرون+فیلم اجرای طرح سر شاخه کاری در تیران و کرون+فیلم اجرای طرح سر شاخه کاری در تیران و کرون+فیلم اجرای طرح سر شاخه کاری در تیران و کرون+فیلم

نظر شما