شناسهٔ خبر: 67090313 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شناسايي بيش از 203 هزار پلاک يکتا توسط سامانه‌هاي ثبت تخلف در استان ايلام

صاحب‌خبر -
شناسايي بيش از 203 هزار پلاک يکتا توسط سامانه‌هاي ثبت تخلف در استان ايلام
خبرگزاری آریا- معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ایلام گفت: در اردیبهشت سال 1403، تعداد 203 هزار و 786 پلاک یکتا توسط سامانه‌های ثبت تخلف در استان شناسایی شده است که از این تعداد، 171 هزار و 422 پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده است.
حیدر دشتی‌پور با اعلام این خبر اظهار کرد: در اردیبهشت ماه امسال، 35 هزار و 655 تخلف سرعت در محورهای استان ثبت شده که بیشترین آن‌ها در محور مهران - دهلران رخ داده است.
وی عنوان کرد: از این تعداد تخلف، 95 درصد توسط وسایل نقلیه شخصی و 5 درصد توسط وسایل نقلیه عمومی مسافری و باری انجام شده است.
دشتی‌پور عنوان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که 88 درصد از تخلفات سرعت، 30 کیلومتر یا کمتر از سرعت مجاز بوده، 11 درصد بین 30 تا 50 کیلومتر و یک درصد بیش از 50 کیلومتر از سرعت مجاز فراتر رفته است.
دشتی‌پور ادامه داد: علاوه بر این، در اردیبهشت امسال، شاهد افزایش 2 درصدی تردد خودروهای غیربومی در استان نسبت به اردیبهشت سال گذشته بوده‌ایم. بیشترین حضور این خودروها در تاریخ 3 اردیبهشت بوده است.
معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام گفت: افزایش تردد خودروهای غیربومی در استان، به ویژه در محورهای پرخطر، می‌تواند منجر به افزایش تصادفات و تلفات جاده‌ای شود، به همین دلیل از رانندگان محترم تقاضا داریم که با رعایت قوانین و مقررات رانندگی، به خصوص در هنگام رانندگی در محورهای برون‌شهری، سفری امن و بی‌خطر را برای خود و سایر رانندگان رقم بزنند.

نظر شما