شناسهٔ خبر: 67087194 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتقاد سازمان ملل از کشتار بیش از ۲۰۰ فلسطینی

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی گفت: آزادی اسرای اسرائیلی نباید به قیمت کشتن بیش از ۲۰۰ فلسطینی و زخمی کردن بیش از ۴۰۰ نفر دیگر منجر و از کامیون کمک رسانی برای این جنایت استفاده شود.

صاحب‌خبر -

 انتقاد سازمان ملل از کشتار ۲۰۰ فلسطینی به بهانه آزادی ۴ اسیر 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی از اسرای خود برای مشروعیت‌بخشی به قتل و کشتار فلسطینیان در غزه و به گرسنگی کشاندن آنها بهره می‌برد و در عین حال، تجاوزات و جنایات علیه فلسطینیان در دیگر مناطق اشغالی را هم شدت می‌بخشد.

فرانچسکا آلبانز در پیامی در شبکه ایکس نوشت: آزادی اسرای اسرائیلی نباید به قیمت کشتن بیش از ۲۰۰ فلسطینی و زخمی کردن بیش از ۴۰۰ نفر دیگر انجام گیرد و یا از کامیون کمک‌های بشردوستانه به عنوان پوششی برای این جنایت استفاده شود.

آلبانز گفت رژیم صهیونیستی می‌توانست از ۸ ماه پیش همه اسرای خود را سالم از طریق توافق مبادله اسرا آزاد کند همانگونه که اولین مرحله مبادله اسرا هم انجام شد، اما این رژیم با توافق مخالفت کرد تا به ویرانگری و کشتار بیشتر در غزه ادامه دهد و این بیانگر تصمیم واضح این رژیم برای نسل‌کشی علیه ملت فلسطین است.

در همین راستا، معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه تاکید کرد: صحنه‌های قتل و کشتار در النصیرات ثابت کرد که جنگ هر لحظه وحشتناک‌تر می‌شود.

مارتین گریفیتس عنوان کرد: اردوگاه النصیرات کانون تراژدی در نوار غزه است.

نظر شما