شناسهٔ خبر: 67086902 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اینترنت پر سرعت برای بیش از ۴ هزار نفر در روستا‌ها

۱۳ روستای جدید استان فارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شدند.

صاحب‌خبر -

اتصال ۱۳ روستای فارس به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: برای اتصال این روستا‌ها ، هفت سایت جدید ارتباطی ساخته شده و یک سایت موجود هم ارتقا یافته است.
حمید سلیمان پور افزود: با ساخت پنج سایت ارتباطی توسط ایرانسل، روستا‌های اسلام آباد، سلامت آباد، ده بین، لهراسب و خویدجان از توابع شهرستان فیروزآباد، روستا‌های مزرعه قنبرآباد و تل گلی از توابع شهرستان فراشبند، روستای تنگ حنا از توابع شهرستان خرم بید و روستای طالب بیگی از توابع شهرستان سروستان، جمعاً با جمعیت سه هزار و ۴۶۱ نفر، به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شدند.
وی اعلام کرد: همچنین با ساخت دو سایت ارتباطی و ارتقای یک سایت موجود توسط همراه اول، دسترسی روستا‌های دهرود، منطقه ملای فهله و مخزن آب از توابع شهرستان فیروزآباد و روستای شهرک وحدت از توابع شهرستان پاسارگاد، جمعاً با جمعیت ۶۶۵ نفر در قالب ۲۱۳ خانوار به خدمات شبکه ملی اطلاعات و شبکه اینترنت پرسرعت فراهم شد.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: افزون بر ۲۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای اتصال ایبن روستا‌ها هزینه شد.

نظر شما