شناسهٔ خبر: 67086399 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برندسازی شهرها و روستاهای اصفهان ضروری است

کاشان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: برندسازی شهرها و روستاهای استان باید در دستور کار قرار گیرد تا بتوان ظرفیت‌های ویژه هر منطقه را معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهران زینلیان روز یکشنبه در مراسم تجلیل از خادمان ستاد سفر استان اصفهان که در کاشان برگزار شد، افزود: برند یک شهر، گل و گلاب و در شهری دیگر، شیرینی سنتی است، این برندها باید تعریف و به مردم شناسانده شود.

وی ادامه داد: لازم است هر هفته برنامه هایی برای معرفی برند شهرها و روستاها در نقاط مختلف استان برگزار شود زیرا سبب ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بیان کرد: معرفی فرهنگ اصیل و آثار معماری برگرفته از هنر اصیل ایرانی و اسلامی برای مردم هویت بخش است، هرچه این آثار بیشتر معرفی شود بسیاری از آفت‌های جامعه رفع می‌شود.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان نیز در این مراسم گفت: شخصیت شهیدان رییسی و رجایی برای ما از این حیث حائز اهمیت است که معرف دولت تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

حمیدرضا محمدی فشارکی افزود: کاشان قدمت هفت هزار ساله دارد و پهنه تاریخی، گردشگری، اقتصادی و مردم ولایت‌مدار میراث این شهرستان است.

وی اظهار کرد: بیش از ۴۰۰ کارگاه فعال صنایع دستی با اشتغال یکهزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان فعال است.

محمدی فشارکی خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ هزار نفر روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت امسال از باغ فین و ۲ هزار نفر از خانه بروجردی‌ها و همین تعداد از تپه‌های تاریخی سیلک کاشان بازدید کردند.

همچنین مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اصفهان گفت: کاشان شهر هنر، مخمل، زری، ابریشم، فرش و خانه های تاریخی است، هر نقطه این خطه، سرشار از مهر و محبت مردم و هنر است.

امیر کرم‌زاده افزود: کاشان مانند نگین انگشتری در استان اصفهان می‌درخشد و باید به زیرساخت‌های گردشگری این منطقه توجه شود.

وی با بیان اینکه مهارت قالی‌بافی در کاشان ثبت جهانی شده و بی‌نظیر است، خاطرنشان کرد: این منطقه زادگاه بزرگانی از جمله محتشم کاشانی، کمال‌الملک، غیاث الدین جمشید، کلیم کاشانی و سهراب سپهری است.

کرم‌زاده اظهار کرد: ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار اقامت سفر امسال در ستاد خدمات سفر اصفهان داشتیم و هفت میلیون بازدید از بناهای تاریخی و ۲۹ میلیون تردد در جاده های اصلی استان انجام شد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر، در ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان است.

نظر شما