شناسهٔ خبر: 67086112 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک هزار میلیارد ریال به فعالان صنایع دستی لرستان پرداخت شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: یک هزار میلیارد ریال تسهیلات طی سال گذشته به صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع دستی استان پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان عطا حسن‌پور اظهار کرد: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ صنعتگر لرستانی در رشته‌های صنایع‌دستی فعالیت می کنند که اغلب آنها در مشاغل خانگی با کمترین آورده و بیشترین ارزش‌افزوده در تلاش هستند.

وی افزود: صنایع‌دستی این استان از پیشینه تاریخی برخوردار بوده که بر اساس آثار به‌دست‌آمده، دندان نیش گوزن از دوره پارینه‌سنگی و با قدمت ۴۲ هزارساله با کاربری زیورآلات از جمله صنایع‌دستی استان بوده است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با اشاره به احیای چندین رشته صنایع‌دستی در سال‌های اخیر اظهار داشت: در این راستا چند کارگاه جدید مانند زره بافی، ساخت زیورآلات سنتی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی نیز فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

حسن‌پور بیان کرد: همچنین برای توسعه صنایع‌دستی و آموزش به عموم مردم، طرح «تکام» ( توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه) در مناطق محروم همچون کوهدشت، معمولان، پلدختر و رومشکان اجرا شده و طرح‌های آموزشی با همکاری بین‌بخشی با سازمان زندان‌ها، نیروهای مسلح و فنی و حرفه‌ای در حال اجرا است که علاقه‌مندان می‌توانند در این دوره‌های رایگان حضور یابند.

وی اضافه کرد: به منظور توسعه اقتصادی در حوزه صنایع‌دستی استان نیز بازارچه دائمی در محوطه باغ «گلستان» فعالیت دارد که در ۱۵ روز تعطیلات نوروز امسال بیش از ۷۰ میلیارد ریال صنایع‌دستی در آن به فروش رسید.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان همچنین با اشاره به وجود ۴۰ بازارچه موقت فروش صنایع‌دستی در سطح استان افزود: علاوه بر این بازارچه‌ها، برخی از صنعتگران استان نیز در نمایشگاه‌های کشوری و بین‌المللی حضور داشته‌اند.

نظر شما