شناسهٔ خبر: 67084294 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

برگزاری آخرین روز انتخابات پارلمان اروپا

ساکنان اتحادیه اروپا‌ در آخرین روز از انتخابات پارلمان این منطقه به پای صندوق‌های رای می‌روند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، ساکنان اتحادیه اروپا‌ در آخرین روز از انتخابات پارلمان این منطقه به پای صندوق‌های رای می‌روند.

رای‌گیری قرار است امروز –یکشنبه- در روز پایانی انتخابات پارلمان اروپا در سراسر این قاره آغاز شود. 

در این فرایند رای‌گیریچهار روزه انتظار می رود که ۳۶۰ میلیون نفر در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در انتخابات شرکت کنند.

رای گیری از روز پنجشنبه و از هلند آغاز شده است. ایرلند نیز روز جمعه انتخابات برگزار کرد و مردم جمهوری چک طی دو روز رای خود را به صندوق انداختند.

در کشورهای در لتونی، مالت و اسلواکی نیز  رای‌گیری  روز گذشته –شنبه- انجام شد و ایتالیا و استونی نیز در همین روز روند انتخابات را آغاز کردند. بقیه کشورهای عضو نیز امروز رای خود را به صندوق می‌اندازند.

بر اساس این انتخابات، ۷۲۰ نماینده پارلمان اروپا از میان چند هزار نامزد انتخاب خواهند شد. تعداد اعضای منتخب نسبت به انتخابات گذشته کمتر خواهد بود که بخشی از آن به دلیل کوچک شدن پارلمان پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که «جورجیا ملونی»، نخست‌وزیر جنجالی ایتالیا پیش از آخرین روز رای‌گیری پیشتاز بوده است و اگر حزب «برادران ایتالیا» تحت رهبری او به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد، ملونی می‌تواند به عنوان رئیس بعدی کمیسیون اروپا انتخاب شود.

اگر پیش‌بینی‌های نظرسنجی درست باشد، احزاب راست افراطی بهتر از همیشه عمل خواهند کرد که این موضوع می‌تواند بسیاری از مسائل در سیاست اتحادیه اروپا به ویژه در زمینه مهاجرت و آب و هوا را تحت تأثیر قرار دهد.

 

انتهای پیام/

نظر شما