شناسهٔ خبر: 67084092 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در آستانه تابستان؛

هشدار نسبت به فعالیت مراکز آموزشی و هنری غیرمجاز در نیشابور

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور نسبت به فعالیت تابستانه برخی مراکز آموزشی فرهنگی و هنری غیرمجاز، به خانواده‌ها هشدار داد.

صاحب‌خبر -
خانواده ها مراقب مراکز آموزشی فرهنگی و هنری غیرمجاز باشند
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، علیرضا سیدآبادی افزود: در سطح شهر و بعضی از بخش‌های تابعه شهرستان، تعدادی مراکز به صورت غیر مجاز در ایام سال به ویژه تعطیلات تابستان و اوقات فراغت، اقدام به ثبت نام و آموزش کودکان، نوجوانان و جوانان در رشته‌های فرهنگی-هنری مانند قرآن، خوشنویسی، نقاشی، تئاتر، موسیقی و سایر هنر‌ها می‌کنند.
 
وی ادامه داد: این مراکز به هیچ عنوان تحت نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج، کانون پرورش فکری کودکان، سازمان فنی وحرفه ای، مراکز آموزش عالی و دیگر مراکز رسمی کشور نیستند و باید خانواده‌ها مراقب فرزندان خود بوده و آنها را در این مراکز ثبت نام نکنند.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: برخی از این مراکز غیرمجاز شناسایی و از فعالیت آنها جلوگیری شده است؛ اما هنوز هم به صورت خانگی و ارائه اطلاعیه، شماره تلفن و تبلیغات در فضای مجازی، اقدام به ثبت نام می‌کنند.
 
سیدآبادی با بیان اینکه این مراکز علاوه بر آموزش‌های غیرمجاز، ممکن است معضلات دیگری هم در پی داشته باشند، گفت: تنها مجتمع‌های فرهنگی-هنری، کانون‌های فرهنگی-هنری مساجد، آموزشگاه‌های آزاد هنری، موسسات فرهنگی-هنری و موسسات قرآن و عترت دارای مجوز و تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجاز هستند با داشتن اساتید مجرب، طبق ضوابط قانونی نسبت به آموزش افراد اقدام کنند.
 
 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور از خانواده‌ها خواست درصورت اطلاع از فعالیت چنین مراکزی، مراتب را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور و یا اداره اماکن نیروی انتظامی گزارش دهند.

نظر شما