شناسهٔ خبر: 67083350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

«رحیم‌آباد» از فهرست روستاهای دارای تنش‌ آبی قزوین خارج شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از تکمیل عملیات تامین آب آشامیدنی روستای رحیم‌آباد از توابع شهرستان بویین‌زهرا خبر داد و گفت: این روستا از فهرست روستاهای دارای تنش آبی خارج شد.

صاحب‌خبر -

داراب بیرنوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از تکمیل عملیات تأمین آب آشامیدنی روستای رحیم‌آباد از توابع شهرستان بویین‌زهرا خبر داد و اظهار کرد: با هدف تأمین کمبود آب آشامیدنی روستای رحیم آباد شهرستان بویین‌زهرا یک حلقه چاه حفر و تجهیز شد.

وی اضافه کرد: روستای رحیم‌آباد جزو روستاهای دارای تنش آبی در سال‌های اخیر بود که با پیش‌بینی انجام گرفته درباره جبران کمبود آب و گذر از تنش آبی سال ۱۴۰۳، چاه جدید روستا حفر و با نصب پست هوایی، عملیات برق‌رسانی و ساخت اتاقک سر چاهی تکمیل و با دبی ۱۶ لیتر بر ثانیه برای استفاده ۳۵۰ خانوار در مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان ادامه داد: برای اجرای پروژه مذکور شامل حفر و تجهیز چاه، برق‌رسانی و اجرای سه کیلومتر خط انتقال، ۴۰ میلیارد ریال هزینه مستقیم صورت گرفته و بخشی از پروژه شامل ساخت اتاقک و اجرای خط انتقال با مشارکت خیران روستا انجام شده است.

آب‌رسانی به ۳۰۰ خانوار در روستای حسین‌آباد دودانگه

بیرنوندی از اجرای بهسازی چشمه روستای حسین‌آباد دودانگه شهرستان تاکستان خبر داد و گفت: با توجه به کمبود بارش‌ها و افت منابع آبی روستای حسین‌آباد دودانگه شهرستان تاکستان، پروژه عملیات تأمین آب آشامیدنی در این روستا به اجرا در آمد.

وی افزود: جهت تأمین آب آشامیدنی، عملیات بهسازی چشمه روستای مذکور از طریق کول‌گذاری با طول ۳۰۰ متر و خط انتقال با طول ۱۳۰۰ متر انجام شد، در همین راستا برای اجرای پروژه گروه جهادی شهدای روستای حسین‌آباد نیز وارد عمل شدند که با همت و تلاش آن‌ها پروژه به اتمام رسید.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب ادامه داد: برای اجرای این پروژه اعتباری بالغ‌بر ۳ میلیارد ریال هزینه شده است و به واسطه آن تعداد ۳۰۰ خانوار از نعمت آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند شدند. در ضمن از مردم انتظار داریم در صورت مشاهده انشعابات غیرمجاز مراتب را به شماره ۱۲۲ اطلاع دهند.

نظر شما