شناسهٔ خبر: 6706690 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

اعتراف دوباره بان کی مون به نقش ایران در حل بحران سوریه

دبیر کل سازمان ملل متحد با تاکید بر اهمیت جمع بندی مذاکرات هسته ای ایران و گروه «۱+۵»، این توافق را الگوی موثری برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بان کی مون پس از نشست ویژه شورای امنیت که به تحولات خاورمیانه، به ویژه اوضاع سوریه و یمن اختصاص داشت، تصریح کرد: ایران می تواند به عنوان یک عضو بسیار مهم و نیرومند منطقه در حل بسیاری از مسائل خاورمیانه نقش موثری ایفا کند.

بان کی مون بدون اشاره به حمایت برخی کشور ها از گروه های تروریستی، بحران سوریه را نمادی خجالت آور از اختلاف و شکست جامعه جهانی‌ دانست و گفت: با گذشت چهار سال از آغاز درگیری ها، بحران سوریه به بزرگترین بحران بشری در جهان تبدیل شده است.
 

دانلود

دبیر کل سازمان ملل متحد افزود: با وخیم تر شدن اوضاع در سوریه، دستیابی به راه حل سیاسی مشکل می شود، بنابراین جامعه جهانی‌ باید سریعتر اقدام کند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد نیز در نشست شورای امنیت گفت: مهمترین اولویت دولت سوریه مقابله با تروریست ها و مزدوران خارجی با هدف بازگرداندن ثبات و آرامش به این کشور است.

بشار جعفری تاکید کرد: اگر کشورهای منطقه خواهان بازگشت ثبات و آرامش به سوریه هستند باید از اعزام نیروهای مزدور به این کشور جلوگیری کنند.

جعفری همچنین با محکوم کردن حملات هوایی اخیر ترکیه به  شمال سوریه، این اقدام را عامل افزایش بی ثباتی در کشورش دانست.
 

نظر شما