شناسهٔ خبر: 67059400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

هواشناسی آذربایجان‌غربی هشدار زرد صادر کرد

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هشدار زرد هواشناسی برای استان صادر شده است، گفت: این هشدار برای روز شنبه تا اواسط هفته آینده صادر و رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت برای این روزها پیش‌بینی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی هواشناسی استان، مهدی کریمی در رابطه با وضعیت هوای هفته آینده آذربایجان‌غربی اظهار کرد: براساس آخرین نقشه های پیش‌یابی طی عبور امواجی کم دامنه از تراز میانی جو و تقویت این امواج در روزهای آینده و در ساعت‌های بعد از ظهر رشد ابرها و رگبارهای پارکنده در برخی نقاط استان پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به بارشهای رگباری در روز جمعه در آذربایجان‌غربی ادامه داد: با توجه به تقویت موج بارشی از اوایل هفته آینده برشدت و گستره بارش‌ها در سطح استان افزوده شده و این شرایط تا اواسط هفته آینده در استان تداوم دارد.

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: از نظر دمایی تا اوایل هفته آینده شاهد روند افزایشی دما در منطقه خواهیم بود.

کریمی با بیان اینکه هشدار زرد هواشناسی برای استان صادر شده است، ادامه داد: این هشدار برای روز شنبه تا اواسط هفته آینده صادر شده است و رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت برای این روزها پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: مناطق اثر این امواج بارشی تمام مناطق استان به ویژه نقاط شمالی است و احتمال آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، برخورد صاعقه، احتمال خیزش گردو غبار، رخداد مه گرفتگی و کاهش دید در جاده‌ها هم وجود دارد.

کریمی از شهروندان و روستائیان خواست تا موارد ایمنی و توصیه‌های صادر شده را مورد توجه قرار داده و از تردد در حاشیه رودخانه‌ها، چرای دام و تردد عشایر در نواحی مرتفع و رودخانه‌ها خودداری شود.

نظر شما