شناسهٔ خبر: 67051683 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پزشک انگلیسی تخریب غزه را به سونامی تشبیه کرد

پزشک انگلیسی گفت: وقتی از من سوال می شود آنچه در غزه رخ می دهد چه تفاوتی با جنگ های ۲۰ تا ۲۵ سال گذشته دارد، می توان به تفاوت بین سیل و سونامی اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون پرس تی وی، پزشک انگلیسی-فلسطینی، غَسان ابوسِتِه، که زمانی را در نوار غزه سپری کرده است تا به مجروحان کمک کند، می گوید تخریب در نوار غزه به سونامی شباهت دارد.

<div id="video-display-embed-code_11191486"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4253421/11191486?width=600&height=350"></script></div>

چندین کشور اروپایی امکان ورود ابوسته به کشورهایشان را سلب کردند؛ اقدامی که بسیاری آن را تلاش برای خاموش کردن شاهدان نسل کشی علیه فلسطنیان خواندند. 

ابوسته گفت: وقتی از من سوال می شود این جنگ چه تفاوتی با جنگ های بیست تا بیست و پنج سال گذشته داشته است، می توان به تفاوت بین سیل و سونامی اشاره کرد.

وی افزود: این طرح نسل کشی است که در کانون آن از بین بردن نظام خدمات درمانی مد نظر بوده است. ما می بینیم که بیمارستان ها هدف اصلی این حملات بوده اند. در نتیجه کشتار و تخریب نسبت به آنچه در جاهای دیگر دیده ایم، بی سابقه است.

این پزشک انگلیسی گفت: یکی از علل اینکه آنها سعی دارند ما را خاموش کنند این است که این کشورهای اروپایی در این جنگ همدست هستند. آنها از شروع جنگ ارائه تسلیحات به اسرائیل را ۱۰ برابر کرده اند.

وی افزود: آنها بیش از هشت ماه است که این طرح نسل کشی را حفظ کرده اند، به همین علت مهم است که ما به عنوان شاهدان این نسل کشی در داخل کشورهای اروپایی پویش هایی داشته باشیم تا صدای قربانیان این نسل کشی را که شنیده ام، منتقل کنم.

نظر شما