شناسهٔ خبر: 67050929 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مبارزه بیولوژیک با آفات در مزارع نخود لرستان

مبارزه بیولوژیک در دو هزار هکتار از اراضی نخود لرستان انجام شد.

صاحب‌خبر -

مبارزه بیولوژیک در ۲ هزار هکتار از اراضی نخود لرستان انجام شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تاکنون مبارزه بیولوژیک با کرم پیله‌ خوار نخود در سطح دو هزار از مزارع لرستان با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و با استفاده از رهاسازی زنبور براکلن به چهار میلیون فروند امضاء شد. سید عماد شاهرخی با اعلان اینکه عملیات مبارزه با این آفت در حال اجراست،افزود:استان لرستان جزو سه استانی است که امسال توانسته این عمليات در مزارع را اجرا کند.

رئیس جهاد کشاورزی لرستان گفت:مسال ۴۷ هزار و ۱۹۶ هزار هکتار از اراضی لرستان به کشت گندم آبی و دیم اختصاص داده شد و رشد ۹.۳ درصدی خرید گندم را داشته ایم. وی با عنوان اینکه تا کنون بیش از ۲۴ هزار و ۷۵۹  تن گندم در استان خریداری شده که این خرید تضمینی تا ۱۵ شهریور ادامه دارد، گفت :همچنین پنج هزار و ۱۴۴ تن در سامانه ثبت نشده است و در مجموع میزان خرید گندم تاکنون ۲۹ هزار و ۹۰۳ تن بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: با توجه به بارندگی‌هایی که در استان شاهد بودیم اقدامات مناسبی برای مبارزه با آفات انجام شده و با تمهیدات اندیشیده شده و استفاده از تجهیزات و دانش فنی و بروز فصل زراعی خوبی را پیش‌رو خواهیم داشت. شاهرخی افزود: همچنین بیش از ۲۷۰ تن کلزا از کشاورزان شهرستان پلدختر خریداری شده و پیش‌بینی می‌شود که در خرید دانه‌های روغنی رشد ۱۳.۸ درصدی در استان را شاهد باشیم.

نظر شما