شناسهٔ خبر: 67040608 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

فصل دوم جوکر، طبقه ۲۱ + مهمانان احسان علیخانی و زمان پخش

فصل جدید رئالیتی شو جوکر از ۱۶ خرداد آغاز و از پلتفرم فیلیمو پخش می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایمنا، مجموعه نمایش خانگی جوکر با الگو برداری از نمونه‌های رئالیتی شو با ایده و اجرای هیتوشی ماتسوموتو، کمدین ژاپنی، ساخته شده‌است. در این رقابت جذاب و مفرح، تعدادی از چهره های مشهور هنری، ورزشی ، اجتماعی و... در یک اتاق در بسته برای ‏خنداندن یک دیگر رقابت می کنند، اما چالش اصلی این جاست که خودشان نباید بخندند. این سریال محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و ریلیتی شو است.

فصل اول جوکر

فصل اول مجموعه جوکر از شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ در پلتفرم فیلیمو به نمایش درآمد و پس از سه هفته انتشار در روز شنبه، تاریخ انتشار به دوشنبه‌ها تغییر پیدا کرد. جوکر با استقبال بالایی از سوی بینندگان مواجه شد. مرحله مقدماتی این مجموعه در ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ و خود مجموعه در ۱۳ تیر ۱۴۰۱ به پایان رسید.

مجری جوکر در فصل اول سیامک انصاری
بازیگر علی لک‌پوریان
کارگردان مسابقه جوکر احسان علیخانی، سیدحامد میرفتاحی
تهیه‌کننده اجرایی امیرحسین بزرگ‌زادگان و محسن نجفی سولاری
تهیه‌شده استودیو قرن جدید
خواننده تیتراژ سینا حجازی و محمدرضا علیمردانی
سرپرست نویسندگان ایمان قیاسی و علی رضازاده
گویندگان ناصر طهماسب و ژاله صامتی

فصل اول جوکر در ۳۰ قسمت (۵ گروه ۴ قسمتی و ۲ فینال ۵ قسمتی) پخش می‌شد. همچنین مستند ۳ قسمتی از پشت صحنه جوکر و مصاحبه از شرکت کننده‌ها بعد از پایان فصل هفتم به اسم جوکرتایم پخش شد.

جوکر 2

زمان پخش فصل دوم جوکر

سریال جوکر ۲ به کارگردانی و میزبانی احسان علیخانی در سال ۱۴۰۳ ساخته شده است . زمان پخش آن از چهارشنبه شانزدهم خرداد آغاز و هر هفته چهارشنبه‌ها ساعت ۸ صبح از فیلیمو پخش می‌شود.

مهمانان مسابقه جوکر ۲ ؛ طبقه بیست و یک

شرکت کنندگان برنامه جوکر ایرانی همچون برنامه‌های شب‌های مافیا و شام ایرانی از بین هنرمندان و بازیگران انتخاب شده‌اند. مجید مظفری، سید جواد رضویان، بهرنگ علوی، محمدرضا علیمردانی، امیرحسین رستمی، نیما شعبان‌نژاد، نصرالله رادش و هادی کاظمی به میزبانی احسان علیخانی شرکت‌کنندگان بخش اول از مسابقه جوکر ۲ هستند.

مسابقه جوکر ۲؛ طبقه بیست و یک، محصول استودیو قرن جدید است. در فصل اول سیامک انصاری میزبان و داور این مجموعه، و علی لک‌پوریان بازیگر ثابت هفت فصل‌ جوکر ۱ بود. در فصل دوم احسان علیخانی میزبان و داور این مسابقه است.

جوکر؛ طبقه ۲۱ یعنی چه؟

همه سریال‌ها در فصل جدید فقط به شماره اکتفا نمی‌کنند و یک زیرعنوان مثل زخم کاری؛ بازگشت و… برای خودشان دارند. جوکر ۲؛ طبقه بیست و یک، عنوان این فصل جوکر است که با تماشای قسمت اول، متوجه وجه تسمیه و علت این نامگذاری می‌شوید.

نحوه بازی و قوانین رئالیتی شوی جوکر

جوکر یک مسابقه کمدی است که در آن ۸ شرکت‌کننده برای مدت مشخصی در یک فضای بزرگ محبوس می‌شوند. شرکت‌کنندگان این مسابقه هنرمندان مشهور هستند. هر کس باید در طول مسابقه دیگران را بخنداند و در عین حال خودش نخندد. هر شرکت‌کننده‌ای که بخندد بار اول کارت زرد می‌گیرد و بار دوم با کارت قرمز جریمه و از اتاق اخراج می‌شود.

هر شرکت‌کننده یک فرصت ویژه با مدتی محدود نیز در اختیار دارد که هر زمان خواست می‌تواند از آن استفاده کند. در این فرصت دیگران باید کاملا به او توجه کنند و اجازه هیچ کار دیگری ندارند و فرد در این مدت اجرای ویژه‌ای انجام می‌دهد تا دیگران را بخنداند. شرکت‌کنندگان از روش‌های مختلفی برای خنداندن دیگران استفاده می‌کنند و انواع مختلفی از کمدی را اجرا می‌کنند. از جمله آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد: اجرای نمایش کمدی، کاراکترسازی و تیپ‌سازی، شوخی‌های کلامی، اجرای موسیقی کمیک، اجرای استندآپ کمدی، استفاده از آکسسوار و ابزار مختلف مثل عروسک و لباس‌های بامزه، پارودی‌سازی آثار مشهور، کمدی فیزیکی و…

هر شرکت کننده که کارت قرمز بگیرد و از مسابقه حذف شود، به اتاق میزبان می‌آید و در کنار او ادامه مسابقه را تماشا می‌کند. همچنین میزبان می‌تواند با تشخیص خودش، شرکت‌کننده حذف شده را برای مدت مشخصی به اتاق برگرداند تا دیگران را بخنداند. با حذف شدن شرکت‌کنندگان، آخرین کسی که در اتاق بماند، برنده مسابقه می‌شود و تندیس و جایزه بزرگ را از آن خود می‌کند. همچنین به قسمت فینال فینالیست‌ها راه می‌یابد.

برچسب‌ها:

نظر شما