شناسهٔ خبر: 67024693 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بازچرخانی سالانه ۶۰ میلیون مترمکعب آب در شبکه آبیاری مغان

مدیر شبکه آب مغان از اجرای عملیات بازچرخانی آب در این شبکه خبر داد و گفت: با اجرای این عملیات سالانه ۶۰ میلیون متر مکعب آب در اراضی منطقه استفاده می‌شود.

صاحب‌خبر -

سیدعباس مینایی روز چهارشنبه در بازدید از عملیات بازچرخانی آب در منطقه قاراباغلو در حوزه آبیاری منطقه بیله‌سوار اظهار کرد:با اجرای عملیات بازچرخانی و استفاده مجدد از آب زهکش هاش شبکه مغان، ضمن جلوگیری از خروج آب از کشور، بحران خشکسالی هم در منطقه تعدیل و از آثار مخرب آن کاسته می‌شود.

 مدیر شبکه آب مغان با بیان اینکه به طور متوسط ۶ هزار هکتار مزرعه از طریق بازچرخانی در منطقه آبیاری می‌شود، افزود: عملیات بازچرخانی در چندین نقطه از شبکه آبیاری مغان از جمله زهکش‌های محدوده کانال A برگشتی، باکس یک و سه و دیگر نقاطی که کانال‌های زهکشی در آن واقع است، اجرا می‌شود.

 این کارشناس مسائل آب ادامه داد: با توجه به اهمیت و ارزش آب، این اقدام می‌تواند سهم به سزایی در جلوگیری از هدررفت آب و جلوگیری از حیف و میل بیت المال داشته باشد.

 او میزان آب برگشتی از عملیات بازچرخانی را ۶۰ میلیون متر مکعب در سال اعلام کرد و گفت: تاکنون در ۹ نقطه از شبکه، تأسیسات بازچرخانی آب زهکش‌ها و استفاده مجدد از آن با اختلاط آب کانال ایجاد شده است.

 مینایی آبیاری شبانه، کاهش ساعات آبیاری و نوبت‌بندی کانال‌های آبیاری را از جمله راهکار‌های مدیریت آب در منطقه مغان در شرایط کم آبی امسال ذکر کرد و به کشاورزان توصیه کرد به جای آبیاری غرقابی، از آبیاری مدرن و قطره‌ای استفاده کنند.

نظر شما