شناسهٔ خبر: 67000837 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جنگ تونل‌ها.. ارتش مغرب یگان ویژه‌ای برای نبرد زیرزمینی تاسیس کرد

صاحب‌خبر -
جنگ تونل‌ها.. ارتش مغرب یگان ویژه‌ای برای نبرد زیرزمینی تاسیس کرد
خبرگزاری آریا - جنگ تونل‌ها، به‌ویژه آنهایی که در باریکه غزه توسعه یافته‌اند حتی برای قدرتمندترین ارتش‌های جهان به چالشی بزرگ تبدیل شده است. این تونل‌ها که گاهی به آن "شهر سرتاسر زیرزمینی" می‌گویند برای اهداف متعددی مانند ارتباطات، مخفی کردن سلاح و مهمات و نیز محافظت از فعالان استفاده می‌شوند.

به نقل از وب‌سایت الدفاع العربی، درگیری‌های اخیر، مانند عملیات طوفان الاقصی در اکتبر 2023، ثابت کرد که این تونل‌ها مانع بزرگی برای عملیات نظامی اسرائیل هستند.
این تونل‌ها پرده از یک پدیده برمی‌دارند اینکه جنگ‌های مدرن دیگر تنها به رویارویی باز و کلاسیک محدود نمی‌شود بلکه شامل جنگ‌های زیرزمینی و پنهان نیز می‌شود که برای مقابله با آن نیاز به استراتژی‌ها و تاکتیک‌های جدیدی است. استفاده از تونل‌ها در درگیری‌ها منجر به ارزیابی مجدد روش‌های نظامی و توسعه تکنیک‌های جدید برای کشف و خنثی‌سازی شده است.
در همین راستا، ارتش مغرب فاش کرد که واحدهای ویژه جدیدی برای نبردهای زیرزمینی در اختیار دارد. حساب کاربری نیروهای مسلح پادشاهی مغرب صحنه‌هایی از آموزش جنگ تونلی را منتشر کرده که حتی برای قدرتمندترین ارتش‌های جهان به یک معضل و مشکل جدی تبدیل شده است.
ارتش مغرب همچنین تجهیزاتی را به‌طور خاص برای این تونل‌ها اختصاص داده که شاید مهم‌ترین آنها، ربات هوشمند MTGR ساخت رژیم اسرائیل است که متخصص در شناسایی تونل‌هاست.
نیروهای ویژه مغرب خبر دادند که ربات هوشمند MTGR به‌عنوان بخشی از یک تمرین عملیاتی بسیار پیشرفته جهت شناساتی تونل‌ها، موقعیت‌یابی تونل‌ها، شناسایی اهداف و تهدیدات احتمالی در مرکز آموزش نیروهای ویژه منطقه "تفنیت" است.

نظر شما